Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hartverwarmend

• LeSage

Het is zomaar iets kleins - maar onderstaand bericht laat zien hoe we God ‘vorm’ kunnen geven en daarom vind ik het bericht zo hartverwarmend. Gewoon in kleine dingen iets moois voor elkaar kunnen betekenen. dan lukt het in de grote dingen ook wel.

______________________________________________________________________________________

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1539988/2012/11/26/Meisje-verwerkt-verdriet-na-verlies-van-haar-hond-dankzij-brief-van-God.dhtml

"…..In San Antonio, was Meredith Scrivener op haar vierde zo van de kaart door het verlies van haar hond Abbey dat ze, met hulp van haar moeder, een brief naar ‘God’ schreef.

“Liefste God, wil je alstublief goed voor mijn hond zorgen? Ze is gisteren gestorven en nu bij Jou in de hemel. Ik mis haar erg. Al ben ik blij dat ik haar mocht hebben, ook al raakte ze zwaar ziek.” In de enveloppe staken ook twee foto's van Abbey, zodat God haar kon herkennen eens ze aan de hemelpoorten stond.

Groot was de verrassing van de ouders van Meredith toen ze niet veel later een gouden pakje uit de ‘hemel’ toegestuurd kregen. Afzender: God en één van zijn speciale agenten. Naast het boek ‘When a Pet Dies’ van Fred Rogers zat er ook een briefje bij.

"Liefste Meredith, Abbey is veilig aangekomen in de hemel. De foto's die je hebt opgestuurd hebben me veel geholpen, want ik herkende Abbey meteen. Abbey is niet langer ziek. Ze leeft hier verder, net zoals haar spirit ook in je hart zal blijven. Abbey vond het geweldig jouw hond te zijn. Bedankt voor de mooie brief. Dank ook aan je moeder om hem te helpen schrijven en te posten. Wat een fantastische moeder heb jij. Ik heb ze speciaal uitgekozen voor jou. Ik geef je elke dag mijn zegen en weet dat ik veel van je hou. Trouwens, ik ben makkelijk te vinden. Ik ben overal waar liefde is. Liefs, God."

Dankzij het pakje -en ook twee nieuwe honden, een collie en een terrier- heeft de nu tienjarige Meredith het verlies van Abbey kunnen verwerken. De moeder van het meisje, Joy Scrivener, heeft de bijzonder meelevende postmedewerker kunnen bedanken, al wenste de man anoniem te blijven.

• Gonnie

Dat is het zeker Le Sage, hartverwarmend en ontroerend van die postmedewerker.:)

• Sietse 45

Heel mooi en ontroerend.

• M*j*r**

Dit vind ik ook hartverwarmend.

• ¥ Lotje ­­¥

een troostend bericht .

• Jager

Ongetwijfeld goed bedoeld maar het meisje wordt getroost met bedrog.

Ze had het verlies ook kunnen verwerken door te leren dat alles een eind heeft dus ook haar hond. Een nieuwe hond maakt het verwerken van de dood van haar Abbey vervolgens een stuk gemakkelijker.

• keessie

Neigt een beetje in dit geval naar sinterklaas geloof toe, een kind iets vertellen wat niet waar is.

• Anna Lieze

Een beetje een kinderlijke uitleg Keessie, je kunt beter.

• Anna Lieze

Je kunt beter was een grapje hoor ! :)

• samuel

Zo was er eens een voorganger die een jonge kat had, en deze jonge kat was in een boom geklommen achter het huis, en dit was een nog jonge boom flexibel. De jonge kat durfde niet meer uit de boom te komen. Dus dacht de voorganger ik gooi een touw in de top van de boom en trek deze met mijn auto omlaag, dan zal de kat er wel van afspringen of dan kan ik hem er van afpakken. Hij deed wat hij zich voorgenomen had, maar toen hij de auto wilde stoppen om de kat uit de boom te halen, schoot het touw los en werd de kat gelanceerd! Hij ziet de kat in de verte verdwijnen, een zwaar schuldgevoel bekruipt hem en denkt het is zinloos de kat te zoeken die is vast dood.

De volgende dag, loopt hij de supermarkt binnen, en ziet een van zijn kerkgangsters een pak kattenbrokken in haar wagentje gooien, hij weet dat deze vrouw niks van katten moet hebben en ook niet zo gelovig is. Hij loopt naar haar toe, zij ziet hem aankomen en begint uitbundig te spreken: Voorganger God bestaat Hij bestaat echt, ja zegt hij dat weet ik, ja zegt zij ik nu ook. Ok zegt hij wat is er gebeurd? Nou zegt ze mijn dochter zeurt al maanden of ze een kat mag, ik heb het het niet zo op katten zegt ze, dat weet ik zegt de voorganger, dat is ook waarom ik naar je toekwam ik zag dat je een doos kattenbrokken in je wagentje legde. Ja zegt de vrouw, zoals ik al zei mijn dochter wilde een kat, en gisteren vroeg ze het weer toen we buiten in de tuin waren, ik zei tegen haar bid er maar voor dat God je kat geeft. En weet wat mijn dochter deed? Ze ging op haar knieën in de tuin zitten en bad voor die kat naar God. En weet u wat er gebeurde, God zij geprezen, er kwan zo een jonge kat uit de lucht aanzetten en lande recht op schoot. Ik ben voorgoed overtuigd dat God bestaat en hou nu ook van katten, Ja glimlachte de voorganger, God is inderdaad een God van wonderen.