Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Verhoring van gebeden,

• Douce.

Oh ja? Nou ik weet al vele jaren dat een proces heel pijnlijk is en ook dat niemand mijn “proces” heeft noch kan doorlopen.

Het lijkt soms alsof jij het leven hebt uitgevonden….je zult er wel heel gelukkig mee zijn of door geworden zijn.

Douce

• LeSage

Sorry Douce - maar jij bent zelf nu juist degene die me regelmatig aanspreekt op die houdgreep - en dan zou ik je daar niet in mogen betrekken?

Voor zover ik weet heb je Samuel nog nooit aangesproken op zijn argumenteertechniek. Of vergis ik me? Het zou kunnen want eerlijk gezegd heb ik niet veel aandacht gegeven aan jouw opstelling –> Samuel.

En uiteraard weet ik dat je geen fundamentalist bent. En dáár associeer ik je dan ook niet mee.

Eerlijkheid is inderdaad iets dat ik teruggevonden heb na een periode van hard en diep nadenken over geloof en de funktie daarvan. Regelmatig geef ik nu zaken aan waarbij ik het belang van de eerlijkheid benadruk. Zelden of nooit ben ik een reaktie van jou tegen gekomen waarin je beargumenteert waarom iets wat ik beweer niet eerlijk zou zijn.

Wat is een MvD?

• LeSage

waarom nou zo cynisch, Douce?

• Douce.

Wat dacht je er van om op deze vraag zelf het antwoord te bedenken?

Voor dat antwoord moet je (voor zover er iets moet) wel in je eigen buidel tasten.

Douce

• LeSage

Ik geloof niet dat mijn reaktie een cynisch antwoord verdiende. En in mijn eerdere reaktie van 17:41 heb ik toch aardig in eigen buidel getast?

• Douce.

Sorry Douce - maar jij bent zelf nu juist degene die me regelmatig aanspreekt op die houdgreep - en dan zou ik je daar niet in mogen betrekken?

Voor zover ik weet heb je Samuel nog nooit aangesproken op zijn argumenteertechniek. Of vergis ik me? Het zou kunnen want eerlijk gezegd heb ik niet veel aandacht gegeven aan jouw opstelling –> Samuel.

Ja, die houdgreep heb ik vaker gebezigd en ik meen het ook. Nee, je hoeft me daar niet perse in te betrekken, want de toon is dan gezet en die was niet prettig.

En jij hebt inderdaad nooit nota genomen van mijn opstelling, anders had je mijn opmerkingen nog wel geweten. Desinteresse, om er dan later over te beginnen? Vreemd.

't Is fijn dat jij weer weet wat eerlijkheid is, in jouw proces. Maar of het eerlijk is om die ander te dwingen en/of te manipuleren er ook zo over te denken, is nog maar zeer de vraag. En/of: je spreekt me niet tegen met argumenten, dus ben ik eerlijk en heb ik gelijk? Zo werkt dat niet. Is pure rechtlijnigheid.

Dat jij nu gedacht hebt zoals je hebt gedaan en je bevrijd voelt (dat voelen komt niet door het denken) is daarmee dan aangetoond dat het loslaten van God en de “oude” waarden bevrijdend werkt? Nee natuurlijk niet, jij denkt dat en meent eerlijk te zijn. Ik vertrouw en hoef niet alles te beredeneren. Dat zou mij juist knechten. Dan zou ik de denkwereld van de medemens maatgevend maken voor mijn gevoel van eerlijkheid en bevrijding…..pff?

Je hebt het altijd over “we”, maar betrek het nou maar eerst allemaal op jezelf zou ik zeggen i.p.v. met rotjes te strooien.

Ik ben voor de synthese en het “verdeel en heers” is niet aan mij besteed. Dat heb ik vaak genoeg op het bord gezegd, maar mogelijk heb je dat ook gemist, dan kun je dat dus niet helder beoordelen:D

MvD = Marcel van Dam

Nu ga ik naar de lucht kijken, er zou zomaar een regenboog kunnen staan.:)

Douce

• Douce.

Laat maar, je begrijpt mijn opmerking niet.

Douce

• LeSage

Douce Schreef:

——————————————————-

> Sorry Douce - maar jij bent zelf nu juist degene

> die me regelmatig aanspreekt op die houdgreep - en

> dan zou ik je daar niet in mogen betrekken?

> Voor zover ik weet heb je Samuel nog nooit

> aangesproken op zijn argumenteertechniek. Of

> vergis ik me? Het zou kunnen want eerlijk gezegd

> heb ik niet veel aandacht gegeven aan jouw

> opstelling –> Samuel.

>

> Ja, die houdgreep heb ik vaker gebezigd en ik meen

> het ook. Nee, je hoeft me daar niet perse in te

> betrekken, want de toon is dan gezet en die was

> niet prettig.

Ik hoef dat niet perse inderdaad. Waarom ik ervoor kies is omdat jij me daarop aanspreekt. Ik antwoord je gewoon, en ik doe dat met argumenten.

> En jij hebt inderdaad nooit nota genomen van mijn

> opstelling, anders had je mijn opmerkingen nog wel

> geweten. Desinteresse, om er dan later over te

> beginnen? Vreemd.

>

> 't Is fijn dat jij weer weet wat eerlijkheid is,

> in jouw proces. Maar of het eerlijk is om die

> ander te dwingen en/of te manipuleren er ook zo

> over te denken, is nog maar zeer de vraag.

Dat is inderdaad niet een kwestie van eerlijkheid, maar meer van uitdagendheid, omdat ik meen on-eerlijkheid in de mening van die ander te bespeuren.

maar……is daar dit prikbord daar niet juist voor bedoeld? Of is het ervoor bedoeld om het allemaal gezellig met elkaar eens te gaan zitten zijn?

> En/of:

> je spreekt me niet tegen met argumenten, dus ben

> ik eerlijk en heb ik gelijk? Zo werkt dat niet. Is

> pure rechtlijnigheid.

zo werkt het wel. Eerlijkheid blijkt nu juist uit het overeind kunnen blijven van argumenten….of niet.

En ja……inzien dat iemand ongelijk heeft, is doorgaans pijnlijk.

>

> Dat jij nu gedacht hebt zoals je hebt gedaan en je

> bevrijd voelt (dat voelen komt niet door het

> denken) is daarmee dan aangetoond dat het loslaten

> van God en de “oude” waarden bevrijdend werkt? Nee

> natuurlijk niet,

In mijn geval wel. En ik ben zeker niet de enige

> jij denkt dat en meent eerlijk te

> zijn. Ik vertrouw en hoef niet alles te

> beredeneren. Dat zou mij juist knechten. Dan zou

> ik de denkwereld van de medemens maatgevend maken

> voor mijn gevoel van eerlijkheid en

> bevrijding…..pff?

Daar respecteer ik je in, zolang je dat kunt beargumenteren. helaas kunnen we op dit bord niet beter dan goede argumenten geven.

>

> Je hebt het altijd over “we”, maar betrek het nou

> maar eerst allemaal op jezelf zou ik zeggen i.p.v.

> met rotjes te strooien.

> Ik ben voor de synthese en het “verdeel en heers”

> is niet aan mij besteed. Dat heb ik vaak genoeg op

> het bord gezegd, maar mogelijk heb je dat ook

> gemist, dan kun je dat dus niet helder

> beoordelen:D

>

> MvD = Marcel van Dam

>

> Nu ga ik naar de lucht kijken, er zou zomaar een

> regenboog kunnen staan.:)

>

> Douce

• samuel

Je haalt je van alles in je hoofdje, een houdgreep heb je allerminst. Dus haal je dan ook niks in je hoofdje.

Je zet alleen je zelf voor schut, dat is immers je doel!

Het is je eigen vertwijfeling die je gevangen houd.

Ja sorry maar je manipulatie werkt niet op mij, dat jij het een gebrek aan geloof wil noemen omdat het niet werkt bij mij, dat zegt al genoeg mijns inziens.

Dus daarmee zeg ik, dat je uit angst zwets, en dat je niet serieus genomen kan worden, laat staan jou geloven.

En daar doe jij het gewoon mee!

• LeSage

samuel Schreef:

——————————————————-

> Je haalt je van alles in je hoofdje, een houdgreep

> heb je allerminst. Dus haal je dan ook niks in je

> hoofdje.

> Je zet alleen je zelf voor schut, dat is immers je

> doel!

Dat moet dan blijken. Ik daag je nog steeds uit om te laten zien dat God vandaag-de-dag nog steeds dezelfde is.

>

> Het is je eigen vertwijfeling die je gevangen

> houd.

>

> Ja sorry maar je manipulatie werkt niet op mij,

> dat jij het een gebrek aan geloof wil noemen omdat

> het niet werkt bij mij, dat zegt al genoeg mijns

> inziens.

Nee hoor.

Jij gaat mijn uitdaging zometeen weer afwijzen - en dat is dus wederom dat gebrek aan geloof bij jou.

>

> Dus daarmee zeg ik, dat je uit angst zwets, en dat

> je niet serieus genomen kan worden, laat staan jou

> geloven.

>

> En daar doe jij het gewoon mee!

we zullen zien.

Jij komt uit Amsterdam, laten we een ziekenhis van jouw keuze binnengaan, en zien wie de Heer vandaag wil genezen.