Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Verhoring van gebeden,

• Gonnie

Wat denken de christenen dat er in Auschwitz niet gebeden zou zijn om redding voor hun leven, al die miljoenen. Dan zal het wel heel druk geweest zijn voor God om al die gebeden aan te horen, maar ondanks dat, al die mensen jong en oud, daar werden de gebeden niet verhoord. Zij werden allen vernietigd.

Daarom verbaas ik mij dat God dan wel botbreuken geneest.:S

• Ellen-Josee

Dan blijft er gelukkig voor jou nog wat te verbazen over.

Wanneer kom je eens met wat recentere gebeurtenissen aan?

Het is nou natuurlijk ook niet meer te achterhalen wat de mensen in Auschwitz hebben gedaan.

Ik weet wel dat veel hun gebedskleed (talliet) hadden meegenomen in de veronderstelling dat ze daar hun gebeden konden doen. Gezien dat daar een hele ruimte vol gebedskleden was.

Maar joodse gebeden zijn anders dan christelijke gebeden. Joodse gebeden zijn er meer op gericht God te eren en te loven en er wordt weinig voor zichzelf gevraagd. Wat ik wel gezien heb in bepaalde filmfragmenten dat wanneer ze gefusilleerd werden, ze het Shema niet opzeiden. Ik kan me de totale paniek goed voorstellen, maar bidden deden ze dus niet.

Dat Peri zijn arm wel geneest is terug te voeren op de Bijbel waarin Jezus zegt ‘alles wat je vraagt in mijn Naam zal je gegeven worden’.

Maar daar is dus wel geloof voor nodig. En soms wordt het ook niet gegeven en dat moet je dan accepteren. En ik weet zeker dat wanneer genezing niet gegeven wordt, dat daar een goede reden voor is. En wanneer de genezing wel gegeven wordt is daar ook een goede reden voor. Misschien werd Peri's arm wel genezen omdat hij hem om de schouder van een bedroefde persoon moest slaan of omdat hij een zwakke moest opbeuren. Of dat hij een heleboel bemoedigende woordjes moest tiepen. Wie zal het zeggen?

Ellen

• Boris

De meeste botbreuken genezen spontaan, tenzij ze gecompliceerd zijn. Daar heeft God dus niets mee te maken.

(gisteren reeds geplaatst in de andere draad maar natuurlijk geen reactie gehad van peri)

Een botbreuk geneest in principe

vanzelf. De behandeling is erop gericht

om de botten in de juiste richting aan

elkaar te laten groeien.

Als de botstukken goed tegen

elkaar aan liggen en er weinig kans is

op verschuiven, kan de breuk zonder

behandeling genezen.

Bij een gebroken sleutelbeen, vinger,

rib of stuitje is meestal slechts tijdelijk

rust nodig waarna al snel weer geoe-

fend kan worden. Dit geldt ook voor

sommige typen van wervel- en bek-

kenbreuken.

http://www.umcn.nl/Informatiefolders/6566-Botbreuken-i.pdf

• Frans

Wie beweert verhoord te zijn in gebed daar kan niemand het tegendeel van beweren noch begrijpen waarom wel of niet. God weet het.

Ik bekijk het zo :

Wat ik wel weet is dat als Hitler en zijn trawanten ‘oprecht’ gelovig waren geworden op een bepaald punt in hun leven, dat er dan miljoenen mensen niet onder die afschuwelijke omstandigheden hadden moeten sterven.

Het zijn de ideologieën die door mensen gemaakt zijn die voor zulke rampen gezorgd hebben, niet God, ook niet als ze zogenaamd in Zijn naam uitgevoerd werden.

• Boris

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16125766/16127442/re-gods-genade#msg-16127442

• LiaDonkers

Dat heb je scherp opgemerkt, Gonnie.

Maar bedenk dan dat Auschwitz een straf was voor de joden, omdat ze in het verleden andere goden hebben aanbeden en met Kanaänitische vrouwen trouwden.

Omdat het een straf was, moest die wel worden uitgevoerd.

Je kunt Auschwitz zien als een vergelding voor alles wat joden in Gods ogen verkeerd hebben gedaan sinds de Babylonische Ballingschap. Die ballingschap was ook zo'n straf, voor alles wat ze in Gods ogen verkeerd deden in de eeuwen daar voorafgaand. Zelfs Salomo gaf de verering van andere goden de ruimte. God is niet erg vergevingsgezind, dus dan krijg je dit soort toestanden.

Die goddelijke reparaties van botbreuken doen zich kennelijk voor bij mensen die niet vanwege afgodenverering gestraft hoeven te worden.

Allemaal heel logisch dus…..

• LiaDonkers

Hitler en zijn trawanten waren toch gewoon katholiek?

• Frans

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Hitler en zijn trawanten waren toch gewoon katholiek?

Ik zou mijn geschiedenisboeken maar eens openen als ik jou was. Ik had het trouwens over oprecht geloof niet over religie.

• Gonnie

Oh dus er is verschil van uit welk geloof de gebeden komen, en daar houd God rekening mee,?

Er zijn mensen om gebracht van welk afkom ook, en denk jij dat al die gruwelijke gebeurtenissen niet bekend zijn, er waren als was het niet veel ook overlevenden, die het na konden vertellen.

Weet je, je moet niet zo in bochten wringen om jouw nonsens recht te trekken ,want dan doe jij meer schade aan het christelijke geloof dan goed.

• LiaDonkers

Wie ben ik om aan de oprechtheid van het geloof van christenen te twijfelen?

Ik denk dat er heel wat christenen zijn die oprecht geloven dat de joden schuldig zijn aan de dood van Jezus en dat het minderwaardige mensen zijn.

Net als er christenen zijn die oprecht geloven dat vrouwen en homo's niet deugen en daarom gediscrimineerd moeten worden.

Het ontgaat mij wat daar niet religieus aan zou zijn.