Ik heb het evangelie voor het eerst gehoord in 1989 van mijn broer en schoonzus. In die tijd was ik met mijn vrouw aangesloten bij een kerk die in de volksmond “zwaar Gereformeerde kerk” genoemd wordt.
Ik was daar “gedoopt” (besprenkeld) als baby en had daar ook belijdenis gedaan, niet beseffend dat dit door kerken zelf opgezet is en niet in de Bijbel voorkomt.
Toen mijn broer en schoonzus met mij gebeden hadden met handoplegging, ontving ook ik de Heilige Geest en sprak in tongen. Kort daarna heb ik me laten dopen door onderdompeling. Sindsdien zijn er vele, geweldige wonderen in mijn leven gebeurd.
Al vanaf jonge leeftijd leed ik aan hoge bloeddruk en hooikoorts. Hiervan ben ik genezen door Gods kracht. Na 12 jaar kinderloos geweest te zijn, kregen wij een zoon.
In het begin van het jaar 2004 ontdekte ik dat een oude vijand mij opnieuw aanviel. Eén van mijn klieren in mijn nek begon op te zwellen. Ik wist wat het was; negen jaar daarvoor begon het op dezelfde manier. In die tijd werd ik na behandeling in het ziekenhuis naar huis gestuurd met de mededeling “wij kunnen u niet meer helpen”. Ik besloot om totaal op God te vertrouwen en binnen enkele weken was ik weer aan het werk. Tot grote verbazing van de doktoren en anderen was ik volledig genezen.
Déze keer ging ik NIET naar de dokter, ik vertrouwde erop dat de Heer de situatie geheel onder controle had. Tegen augustus was de zwelling overduidelijk en mensen waren geschokt als ze het zagen.
Vrij snel daarna was ik niet meer in staat om te gaan werken. De situatie verslechterde in een snel tempo, het gezwel groeide buiten alle proporties. In de maanden sept-okt-nov werd ik heel ziek, niet in staat zijnde om ook maar iets anders te doen dan zitten en bidden. Mijn hoofd was zijwaarts gebogen en ik kon niet praten, slapen of lopen. Ik verloor 38 kilo aan gewicht en moest bij alles geholpen worden.
Toch heb ik geen bijeenkomst hoeven missen, prijs de Heer. Soms moesten ze me bijna dragen maar ik was er en kwam altijd opgebouwd thuis en voelde mij een stuk beter.
Tegen het eind van november was het gezwel zo groot als een watermeloen van 25 cm doorsnee, snij daar 1/3 uit en zet het op je nek.
In het begin van december heb ik besloten om naar de dokter te gaan, ik was op een doodlopende weg en mijn conditie was heel erg slecht. De dokter was geschokt en gaf mij niet veel hoop. Hij had nog nooit eerder zo iets gezien.
Hij stelde mij een “beslissingmaker” voor, 6 heel zware chemokuren, elke 2 weken. “Overlééf of ga dood” was de boodschap.
Wachten betekende sowieso doodgaan dus nam ik de eerste behandeling, nog steeds vol vertrouwen, werd heel erg ziek maar overleefde.
Drie dagen na de eerste kuur verdween het gezwel TOTAAL binnen 1 dag tijd, van ‘s morgens tot ’s avonds, WEG! (Vergeet niet, er was uitgerekend dat het ongeveer 6 kg zwaar was!)
De volgende dagen waren gewèldig. De Heer aan het werk zien is fantastisch. Niemand begreep wat er was gebeurd en wat er gebeurde, de doktoren konden het niet geloven!
Drie dagen dáárna raakte ik in een shocktoestand, al de rommel in mijn lichaam blokkeerde mijn nieren en mijn lever, zij konden al de afvalcellen van het gezwel niet meer verwerken.
Ik werd met spoed in het ziekenhuis opgenomen met extreem hoge koorts (41.8 C). Die nacht was het bijna met mij gedaan, ik heb echt voor mijn leven moeten vechten. Ik had ook een dubbele longontsteking en een dodelijk virus in mijn bloed, dus het zag er niet bepaald goed uit.
De dagen erna waren wonder op wonder. Al de waarden van mijn bloed gingen heel snel omhoog, mijn nieren en lever werkten weer normaal (!) en met een week was ik weer thuis. Ik had alleen nog een sonde via mijn neus in mijn maag voor voeding enz. Na vier weken mocht die er weer uit en kon ik weer normaal eten.
Prijs de Heer, alles ging weer terug naar normaal.
Doktoren van twee ziekenhuizen hebben vergaderd over wat er is gebeurd en zij kunnen NIET verklaren waarom deze behandeling (alleen bekend als “kankervertragend”) dit effect op mij heeft gehad.
Dus je kunt je wel voorstellen hoe dankbaar wij onze grote God zijn en wij willen aan iedereen duidelijk maken: GOD BESTAAT en JEZUS LEEFT en doen grote wonderen in het leven van Gods kinderen!
PRIJS DE HEER!
Otto Visser
http://www.revivalfellowship.nl