Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

God's genade

• Ellen-Josee

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Ellen-Josee Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Even om het probleempje van Theo duidelijk neer

> te

> > zetten;

> >

> > Stel er was in jouw omgeving een moeder geweest

> > met een doodziek kind (dus niet al die moeders

> > waar jij niks vanaf weet) zou jij dan niet voor

> > dat kind gebeden hebben, maar alleen voor

> herstel

> > van jouw arm?

> >

> > Ik weet het antwoord wel, maar omdat hier

> vanalles

> > gesuggereerd wordt, zie ik je antwoord graag

> zwart

> > op wit.

> >

> >

> > Ellen

>

>

> Ik begrijp niet goed waarom ik hier antwoord op

> moet geven om de sceptici gerust te stellen want

> welk antwoord ik ook geef het is toch niet goed

> voor hen. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat ik

> daarvoor zou bidden als dat in mijn omgeving

> afspeelt en ik er van weet. Het hangt wel van de

> situatie af en wat God op mijn hart legt waarvoor

> ik zou bidden.

Zo is dat! ik kan ook niet voor alles bidden hoor.

Ik kreeg de indruk dat er geinsinueerd werd dat jij niet voor de zieke zou bidden alleen voor jezelf.

Maar je hebt gelijk, voor bepaalde ongelovigen is het nooit goed.

• theo

God is soeverein en wij moeten als gelovige nederig zijn in het gebed en de manier waarop God gebed beantwoord respecteren. Is het niet fijn om als die moeder van je vraag zekerheid te hebben dat haar kind dat sterft eeuwig bij God is?

Je moet je aanmelden als vrijwilliger in je kerk in het pastoraat.

“”Mevrouw, ik heb gebeden dat mijn arm sneller zou genezen en God verhoorde mijn gebed Uw gebed is helaas door God niet verhoord maar gelukkig mag u weten dat uw dode kindje bij God is.“”

• perihelium

Als je het beter weet zeg jij dan maar hoe jij zou bidden en wat jij tegen die moeder uit je stelling zou zeggen in plaats van een ander daarover af te kraken.

• theo

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Als je het beter weet zeg jij dan maar hoe jij zou

> bidden en wat jij tegen die moeder uit je stelling

> zou zeggen in plaats van een ander daarover af te

> kraken.

Je snapt het niet en als ik je zo belees zul je het ook nooit snappen.

Het is Gods genade dat je arm snel herstelde en het is Gods genade dat de moeder in haar wanhoop heeft gebeden maar haar kind is dood EN het is Gods genade dat haar geliefde kind nu bijGod is.

Dat laatste natuurlijk slechts alleen als het kind het juiste christelijke geloof heeft gehad want anders zit haar geliefde kind nu nooitophoudend in de hel.

Ik weet nu al dat je geen rechtsstreekse antwoorden zult gaan geven en dan moet ik opnieuw schrijven dat je het snapt.

Gelukkig heb je Ellen die jou bij kan vallen met je nietantwoorden.

• Ellen-Josee

Bij God zijn lijkt mij een hele mooie en veilige plaats voor een overleden kindje.

Shalom,

Ellen

• Sfred+

Dat laatste natuurlijk slechts alleen als het kind het juiste christelijke geloof heeft gehad want anders zit haar geliefde kind nu nooitophoudend in de hel.

Dus het christelijk geloof discrimineert op religie, wat verboden is in Nederland. We kunnen dus feitelijk vaststellen dat het christendom en de bijbel, gezien sommige bijbelcitaten hier op dit forum, grondwettelijk gezien moet worden als een verboden organisatie door zijn gedrag naar anders denkende toe Dan zullen we nog maar niet hebben over de vrouw in de bijbel en haar status binnen de RKK.

• Frans

Je weet toch wel wat Theo bedoeld ?

• Sfred+

Ja natuurlijk, maar anders wordt het weer verwijderd net als de topic over de geheimen archieven. Waar is de Mod toch zo bang voor?:S

Ik probeer via deze weg een discussie op gang te brengen over discriminatie binnen een religie en dat hoeft echt niet speciaal het christendom te zijn, want in mijn ogen vergrijpt elke religie zich aan een bepaalde vorm van discriminatie naar anders denkende toe.

• ¥ Lotje ­­¥

Waarom maak jij andere altijd belachelijk als iemand iets zegt . en dan iedere keer met het regeltje : Je snapt het niet . Moet alles wat jij zegt waar zijn wat je schrijf. .

• Stefan

.