Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Debat op 2

• Sietse 45

http://debatop2.dossierjournalistiek.nl/seizoenen/2/afleveringen/24-11-2012

Wie heeft dit gezien zijn wat mensen onderweg geïnterviewd waar ik zelf een van ben.

Gaat over de Familie Vaatstra {en een data bank}

Wie is het er mee eens, en wie is bang voor zijn privacy.

De techniek is er nu maar kun je dat uit Bijbels oogpunt ook allemaal doen plaats vinden.

NU ik er over heb nagedacht ben ik zelf toch enigzins gaan twijvelen.

Dit is vorige week dinsdag opgenomen.

• Nicole

Zo dat is een tijdje geleden dat ik je stem weer eens heb gehoord, je kwam “goed opgedroogd” over :):):)

Nee het debat had ik nog niet gezien, nu wel zij het gedeeltelijk, de rest kijk ik later wel.

Wat betreft je eerste vraag, volmondig ja, ik zou er zeker aan meewerken en nee ik zou niet bang zijn voor mijn privacy want alle niet te gebruiken monsters worden vernietigd. Daarbij vind ik dat als er zo'n grootschalig onderzoek wordt gedaan naar een onopgeloste moord van een jong 16 jarig meisje dat je gewoon mee moet werken. Ten eerste zou ik het zeer verdacht vinden als iemand niet zou willen meewerken, ten tweede vind ik dat onverantwoord want wil niet iedereen (behalve de dader) dat zoiets vreselijks wordt opgelost? Toch heeft de vermoedelijke dader hier gelukkig wel aan meegewerkt.

God geeft de mensen de kennis om deze onderzoeken uit te voeren, zo zie ik het. Op deze manier zorgt God er ook voor dat de juiste dader gestraft zal worden.

• Sietse 45

Hij is niks veranderd Nicole:D

Het gaat ook over een hele Datebank maken van alle Nederlanders.

Ja dat is al wat jaartjes geleden leven de beide hondjes nog,

die van mij wordt echt minder die is net 12 jaar geworden.

Mag al een wonder heten wat ik om me heen hoor van de meesten mensen die zo'n soort hebben 10 - 11 jaar.

• Nicole

Nee hoor niks, nog hetzelfde koppie en dezelfde stem :)

Ohhhh, ja zie je dan had ik toch eerst die hele docu af moeten kijken.

Als dat de bedoeling is dan zeg ik nee, dat is dus wel inbreuk op iemands privacy.

En hoe dat met de Bijbel te rijmen is? Volgens mij niet, alleen als het zoals nu gebeurt is wel zoals ik in mijn vorige posting schreef. Anders dient het totaal geen nut dan “laten we maar lekker op voorhand alle dan van heel Nederland opgeslagen hebben, pakken we de dader en zo uit indien nodig”.

Ja joh ze zijn nog niet zo oud, bijna 8 en 3 jaar maar die oudere heeft wel wat last van zijn achterpootjes maar ja dat wist ik dat dat zou kunnen gaan gebeuren toen ik hem kocht. Het is niet echt schokkend, ze staan wat naar binnen (O-voetjes) en hij heeft geen pijn eraan, kan er nog goed mee rennen.

Je trouwe vriend doet het goed, hij wil gewoon nooit meer bij je weg. Waar kan hij het nou beter hebben dan bij jou :) Als hij er niet meer zou zijn, zou je dan tzt nog een andere hond kopen?

Vrienden van ons hebben een Benner Sennen van al ruim 12 jaar, die had statistisch gezien al zo'n 4 jaar dood moeten zijn, ze kunnen je verbazen hoor. Ik heb een kat gehad die werd 26.

• Sietse 45

Nee ik koop geen nieuwe weer daar ga ik van uit, je bent toch echt gebonden en kunt moeilijk weg.

en niet iedereen wil op een hond passen de oudste dochter woont niet zover hier vandaan alleen mijn klein kind is er bang voor.

Pake past 1 keer in de week op dan en moest Astor even in de bijkeuken, als ze nu komt blijft hij gewoon in de kamer ze gaat nog wel met een grote boog nog om hem heen.:D

Ze wordt in januari 3.

• Nicole

Moet je er twee hebben zoals wij, op vakantie moet je ze altijd meenemen en met de auto, niks vliegen meer. Ging van de zomer prima trouwens, bijna 3 weken naar Zuid Frankrijk alleen Bono heeft de hele weg of gezeten of gestaan in de bench, meneer 2 lag lekker op zijn rug te slapen, raampje open en zijn lange haren in de wind laten wapperen :)

Is je kleindochter niet aan te leren er niet bang voor te zijn? Astor is toch een hele lieve hond die geen vlieg kwaad doet. Is ze trouwens bang van alle honden? Jeetje wat vliegt de tijd toch, alweer 3 jaar

• Sietse 45

Kunnen ze wat tegen de warmte ze zijn maar klein vanzelf dat scheelt waarschijnlijk.

Het is een flinke grote hond en Geke is toch nog een stukje kleiner, ik heb haar al eens naast Astor gehad en aaide ze hem ook net zoals ik dat deed.

Als ze er aan komen begint hij al te blaffen en is ook een zwaar geluid wat hij tengehore brengt:D en dat schrikt toch een beetje af.

Help haar over die angst heen komt wel goed, ze hebben zelf 2 katten dus dieren is wel gewend, heb ook liever dat ze voorzichtig is in plaats ze zomaar op alles afgaan.

• Nicole

Dat ging prima, zorgen voor veel koud water en in de schaduw laten, en de nachten waren niet zo warm meer in september. Overdag lagen ze net als wij uitgevloerd te luieren :)

Is ook wel wat voor zo'n kleine meid tegenover een golden retriever maar ze gaat er naar mate ze ouder wordt wel aan wennen. Hier blaffen ze ook het dak eraf als de bel gaat, hoog en schel en het zijn net pitbulls als er mensen binnen komen, alleen van een maatje net iets meer dan 2,5 kilo hahaha maar ze doen geen vlieg kwaad net zoals jouw Astor. Is beter hoor dat kinderen leren niet zomaar op honden af te gaan, niet iedere hond is te vertrouwen.

• perihelium

Ben je die man met dat petje achterstevoren of die samen met die vrouw? ;)

Het maandblad de Oogst heeft in de Oktober editie een aantal artikelen die hierover en ‘veiligheid’ in het algemeen gaan. Zo kan iets nu bijvoorbeeld veilig zijn maar als er ooit een enge dictator aan de macht zou komen liggen alle gegevens voor het oprapen, net als in de tweede wereldoorlog de registratie van de Joden wel erg makkelijk uitkwam voor de onderdrukkers om ze op te pakken.

• Sietse 45

Klopt zo zijn er meer die toch twijfels hebben.

Ja ze vroegen me de pet wat hoger op te zitten,

leek me dit beter:D