Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hoe God seks schiep

• ¥ Lotje ­­¥

Is God preuts? Wendde Hij Zijn ogen af van de naakte man en vrouw, die Hij had geschapen, of keek Hij juist naar hun zojuist geschapen lichamen en zei: ‘Uitstekend’? En is ook het verlangen en de aantrekkingskracht tussen de seksen ingebouwd door God? Of is het misschien een zonde, het gevolg van de een of andere mysterieuze ‘zondeval’ van de mens?

God had de mensen ook zo kunnen scheppen dat zij zich zouden reproduceren zoals sommige planten of vissen dat doen. De mens zou dan net als een plant bijvoorbeeld een vinger kunnen afsnijden, die in de grond kunnen planten en een nieuw menselijk wezen zou eruit groeien. Of zoals sommige andere planten zou de mens zich kunnen reproduceren door het verspreiden van sporen of stuifmeel in de lucht, die op de wind naar een vrouw zouden zweven. Of de vrouw zou zoals de een of andere vis eieren kunnen leggen en de man zou later kunnen komen om die te bevruchten. Ook deze seksuele systemen heeft God geschapen.

Maar God schiep speciaal ten behoeve van de mens een unieke manier van voortplanting binnen het huwelijk. Seks was niet alleen bestemd voor de voortplanting, maar ook voor de vreugde die het aan man en vrouw samen verschaft – om elkaar gedurende hun hele leven te kunnen beminnen.

Genesis 1:27 verklaart: “… man en vrouw schiep Hij hen”. In vers 31 bevestigt God opnieuw de wijsheid dat Hij de mens mannelijk en vrouwelijk geschapen had, toen Hij keek naar alles wat Hij had geschapen en Hij zei dat het “zeer goed” was. Bij een naakte man en vrouw springt niets meer in het oog dan de geslachtsorganen. God zag het allemaal en zei dat seks “zeer goed” was.

:)

http://www.home.zonnet.nl/gemeente.van.god/issekszonde.html

• CU

Als er iets lekkerders dan sex werd uitgevonden, dan bleef ik sex er gewoon bij doen.:D

• Nada

Wat is dit nu weer voor een raar bericht. :S

• Otis

Wie het weet mag het zeggen!:S

• theo

Onderstaande pluk ik er even uit.

Maar God schiep speciaal ten behoeve van de mens een unieke manier van voortplanting binnen het huwelijk.

Binnen het huwelijk?? Waar staat dat?

Seks was niet alleen bestemd voor de voortplanting, maar ook voor de vreugde die het aan man en vrouw samen verschaft – om elkaar gedurende hun hele leven te kunnen beminnen.

O ja?? Waar staat in de bijbel dat je plezier mag beleven aan sex ??

Genesis 1:27 verklaart: “… man en vrouw schiep Hij hen”. In vers 31 bevestigt God opnieuw de wijsheid dat Hij de mens mannelijk en vrouwelijk geschapen had, toen Hij keek naar alles wat Hij had geschapen en Hij zei dat het “zeer goed” was. Bij een naakte man en vrouw springt niets meer in het oog dan de geslachtsorganen. God zag het allemaal en zei dat seks “zeer goed” was

Wat een “”invulvermogen“” heeft de schrijver zeg, ik kan die tekst nergens vinden in de bijbel.

Maar jij bent het met de schrijver eens zo begrijp ik?

• ¥ Lotje ­­¥

(Genesis 1:27,28) God heeft bewust gekozen voor een sexueel verschil tussen man en vrouw.

• theo

DAT is een doorslaggevend argument op mijn vragen/opmerkingen/reactie.

Denk ik..

..niet.

• Sfred+

unieke manier van voortplanting binnen het huwelijk

Hoe gaat dat dan buiten het huwelijk? X(

• ¥ Lotje ­­¥

Seksualiteit en de Bijbel

Al bij de schepping worden huwelijk en seksualiteit genoemd als zaken die door God gegeven en geboden zijn (Gen. 1:26-28; 2:24). De waardering voor intimiteit treffen we aan in het boek Hooglied. De kracht van liefde en seksualiteit wordt daar vergeleken met vuurvlammen die niet door wateren zijn uit te doven (Hoogl. 8:6b-7). Onder het voorbehoud dat de liefde niet wordt opgewekt voordat het haar behaagt, hebben bruid en bruidegom een hartstochtelijke relatie (Hoogl. 2:7; 3:5; 8:4). In de context van het Hooglied betekent dit dat men wacht tot de voltrekking van het huwelijk. Binnen de kaders van het huwelijk

• Sietse 45

Daar hebben we ons als christenen ook allemaal aan gehouden,

ik schrijf nu van jaren terug:D:D komen nu herinneringen naar boven drijven:D