Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bidden voor hofpredikant en het koninklijk huis

• Frans

Trolando Schreef:

——————————————————-

> > Waarom nog christen (willen) zijn als je niet gelooft in een hiernamaals?

>

> Kun je echt niet meer redenen bedenken om christen te zijn dan geloven in een hiernamaals?

Er zijn tal van redenen om zich als christen (in de positieve zin dan) te gedragen, maar als er geen hiernamaals zou zijn heeft het voor niemand nog zin om christen te zijn. Zie je het verschil ?

• Sietse 45

De Geest helpt ons in onze zwakheid;

wij weten immers niet wat we in ons gebed tegen God moeten zeggen,

maar de Geest zelf pleit voor ons met woordloze zuchten.

Rom.8:26

• Frans

Gelukkig wel, daar staan wij buiten.

• Gonnie

Maakt het voor een christen verschil of er wel of geen hiernamaals is hoe zij in het leven staan.?:S

• Sietse 45

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Maakt het voor een christen verschil of er wel of

> geen hiernamaals is hoe zij in het leven staan.?:S

Daar word wel van uit gegaan ze rekenen op een hiernamaals dat is er ingestampt.

Om je daar echt los van proberen te maken is ontzettend moeilijk je kunt wel stellen er helemaal van los komen lukt niet echt.

Je bent er jaren mee geconfronteerd eigenlijk nog steeds, alleen nu is het hoever laat je dat toe zoals hier is het soms leuk om een beetje mee te doen.

Buiten dit prikbord laat ik het praktisch niet meer toe of de dominee moet even op de koffie komen nu dat is maar 1keer in het jaar:D

• Frederik D

Ik heb mijn geloof losgelaten rondom mijn twintigste en toen had ik al een uitgekleed geloof. Geen kerstboomgeloof met toeters en bellen maar slechts een geloof in een God, dus niet in Jezus, niet in de Bijbel, niet in de Schepping. Ik vind het nogal raar dat sommige mensen er veertig jaar of nog langer erover doen om hun geloof vaarwel te zeggen. Maar blijkbaar is de subjectieve emotie vaak sterker dan de objectieve ratio.

Waarom men voor de hofpredikant en het koninklijk huis moet bidden en niet voor Pietje en zijn buren, ontgaat mij volkomen. Maar dat zal wel liggen aan mijn democratische inslag.

• Ellen-Josee

Ik vind die Carel ter Linden net iemand die teveel en tevaak appelstroop op zijn brood heeft gegeten.

Hij ziet er trouwens een beetje demonisch uit…

• Ellen-Josee

Heel eerlijk en oprecht. Echt iemand geschikt voor een bijbelsceptisch prikbord.

Wat minder om als predikant te dienen, lijkt mij.

• Ellen-Josee

Ze mogen best anders denken hoor, maar dat doen ze maar in de moskee

• Ellen-Josee

Dat kan dus zomaar gebeuren, als je niet oplet.