Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nailed - over de (m.n. historische) betrouwbaarheid van het NT

• Sietse 45

David Schreef:

——————————————————-

> Laat je niet gek maken Trolando

> Niets nieuws onder de zon en weer eentje van 12

> in een dozijn, waar ik de andere 11 van gelezen

> heb en waar men elke keer weer met een volkomen

> tegenstrijdige theorie komt die voor een

> ongelovige erg aannemelijk klinkt

>

> Ik houd me maar bij dat ene boek over Jezus waar

> ik de God in herken waar ik een relatie mee heb

>

> David ;)

Je hebt maar een goede relatie nodig toch.;)

• Sfred+

Kan je nagaan hoe aanemlijk een geloof klinkt voor een ongelovige.

• Sfred+

Evolutietheorie is ook maar alleen aanemlijk voor een ongelovige en uiteraard onzin. ;)

• Frederik D

Heel veel christenen aanvaarden de evolutiewetenschap. Bijvoorbeeld de Paus.

Het creationisme hoort niet bij het christendom in het algemeen maar bij extremistisch christendom.

• Sfred+

Ik hoor ze in Staphorst toch heel wat anders beweren. De Paus weet natuurlijk ook wel als hij de evolutiewetenschap niet aanvaart dat hij zich tegenwoordig bij veel gelovige zich belachelijk maakt en daardoor nog meer mensen van de kerk vervreemd.

• Frederik D

Staphorst is nogal extreem.

• David

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Kan je nagaan hoe aanemlijk een geloof klinkt voor

> een ongelovige.

Inderdaad het onbegrip is groot.

Daarom is het ook zo moeilijk om in discussie te gaan over het geloof met iemand die geen ervaring met God heeft.

Hoe kunnen we, als vergelijking, over kleuren met elkaar praten en tegelijkertijd met blinden die beweren dat kleuren niet bestaan.

Maar dat wil niet zeggen dat ik niet in discussie wil gaan op kritiek op de bijbel want dat maakt jezelf ook kritisch en zet aan tot onderzoek.

David ;)

• David

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

>

> Je hebt maar een goede relatie nodig toch.;)

Absoluut.

Zeggen dat je gelooft terwijl je geen relatie met God hebt kan je alleen maar teleurstelling brengen.

Teleurstelling in je mede gelovigen en je kerk bijvoorbeeld.

Mijn mede gelovigen brengen mij voornamelijk geluk omdat God dat in mij legt.

Je moest eens weten wat voor dingen ik afgelopen week weer ,meegemaakt heb waar ik Gd bijzonder dankbaar voor ben

Geloof is een gave die de meeste mensen (iedereen?) wel krijgen maar je moet God wel toelaten in je leven

Als ik zo de reacties lees van de “ongelovigen” dan is dat volgens mij gewoon een innerlijke drang om God te ontkennen.

David ;)

• David

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Evolutietheorie is ook maar alleen aanemlijk voor

> een ongelovige en uiteraard onzin. ;)

Dat is wel erg zwart wit

Er zijn genoeg gelovigen die geloven dat God de wereld heeft geschapen door evolutie

En er zijn ongelovigen die de evolutietheorie onbewezen achten en dus slecht een theorie is.

Gelukkig sluiten ook gerenommeerde evolutie wetenschappers een schepper(s) niet uit

David ;)

• Nicole

Absoluut niet, zoals ik al zei dat soort boeken versterkt alleen maar mijn geloof