Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Onschuldig..!!...??

• theo

Bs'd

God is de ware rechter. Er bestaat niet zoiets als “onschuldigen die gestraft worden”.

Iedereen krijgt wat hem of haar toekomt, niemand komt weg met wat dan ook.

God regelt alles zodat iedereen krijgt wat hem toekomt. Maak je daar maar geen zorgen om.

Onschuldigen die lijden, dat bestaat niet.

————————

Bovenstaande schreef E. elders.

Is dat theologisch/bijbels hard te maken?

Praktijkvoorbeelden schijnen/blijken het tegendeel te bewijzen.

Wat vinden jullie van de stelling van E. ?

Hoe denken jullie hierover ?

Eind van de middag en/of vanavond laat doe ik graag mee maar inmiddels kunnen jullie er wel een boom over opzetten lijkt me.

• Sfred+

Dat maak hij even uit voor iedereen op de aardkloot? Hij durft nogal…

En dan hoe ik er over denk, van zo een vent gaan mijn haren rechtovereind staan. Als ik mijn kind heb verloren aan een ziekte, (verkeers)ongeval, etc en hij gaat dat zeggen tegen mij trap ik hen recht de grond in.

• Trolando

Ik vind het theologische theorie. Iemand die dat echt gelooft leeft in een zelfgeschapen wereld of heeft een heel gek idee van lijden en onschuld. Ooit gehoord van natuurrampen?

Wat de bijbel betreft, ligt het er een beetje aan of je alleen het O.T. neemt of ook het N.T., en of je uitgaat van het hier en nu of van een hypothetische verre toekomst. In het hier en nu lijden onschuldigen, overduidelijk. Je zou kunnen stellen dat in een hiernamaals alle onschuldigen ineens niet meer lijden en alleen de schuldigen lijden. Behalve dan dat de wereld niet zo eenvoudig op te delen is in schuldigen en onschuldigen, en dat vele onschuldigen gegeven een andere situatie schuldigen geweest zouden zijn en andersom.

• CU

Een vergissing van Eliyahu met zijn straffen.

Wat deed koning David dan? Moorden, overspel, intriges. En als dank moet de door hem, Eliyahu, verwachtte messias van die snoodaard afstammen. Koning David is zelfs een oogappel van God.

• Frederik D

Elders heb ik al op dat nogal vreemde bericht van E gereageerd.

Maar heeft E in bijbels opzicht geen gelijk? Adam en Eva werden door eigen schuld het Paradijs uitgestuurd. Velen kwamen om in de Zondvloed omdat ze verderfelijk waren. Israël werd gestraft omdat het Jahweh niet vereerde.

Die aanvallen van Gaza op het huidige Israël zijn dus volgens E ook door God gewild. En als hij Israël prijst dat het Gaza afstraft, dan verzet E zich dus tegen Gods wil. Dus binnenkort zal E wel door zijn God worden gestraft. Hopelijk niet al te bloedig.

.

• theo

E. heeft vanwege een aantal bijbelteksten gelijk.

E. is echter nergens te bekennen evenmin als mijn medechristenen.

• Frederik D

Zij schitteren in afwezigheid om maar een cliché te gebruiken.

• theo

Zij schitteren in afwezigheid om maar een cliché te gebruiken

Dan hep je hed klisjjee geweisigt: Ze schitteren DOOR afwezigheid.

• Frans

Of er wordt hier aandacht gezocht en niet gelezen.

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,16108178,16123314#msg-16123314

• theo

Ik vind het een heftige uitspraak en juist daarom opende ik er een nieuwe posting mee.

Ook geen aandacht, geen interesse.

Bijbelstudie , maar dan iets dieper, iets meer serieus trekt doorgaans geen volle zalen op dit bijbeldiscussieprikbord.