Natuurlijk keessie, natuurlijk.
Geef je daarom ook geen antwoorden?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > theo Schreef:
> >
> ————————————————–
>
> > —–
> > > Christenen geloven dat Jezus de weg naar de
> > hemel
> > > is, niet wat ze zelf wel of niet doen.
> > >
> > >
> > >
> > > En jij bent van mening dat die weg naar de
> > hemel
> > > te verdienen valt door iets aan te nemen,
> eigen
> > > kracht dus.
> > > Immers, als iemand het niet aanneemt komt die
> > > iemand niet in de hemel volgens jou.
> > >
> > > Eigen kracht dus.
> >
> >
> > Geloof in Jezus is vertrouwen op wie Hij is en
> wat
> > hij heeft gedaan.
>
> Is mij bekend en dat onderschrijf ik van harte.
>
> >Heb je in al die jaren kerkgang
> > je vingers in je oren gestopt?
>
> Nee dus, zie bovenstaande.
>
> Evenwel maak je een handige draai om niet te
> antwoorden, complimenten !
Jezus aannemen doe je niet om je weg naar de hemel te verdienen maar omdat je in Hem gelooft.
http://www.youtube.com/watch?v=JJF3i7bdhis&feature=related
Daar is kracht (in het Bloed van het Lam):
Wilt gij van zonde en schuld zijn verlost?
Daar's kracht in het bloed! Daar's kracht in het bloed!
Weet dat uw redding zoveel heeft gekost.
Refrein
Daar's kracht in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht, in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht in het dierbaar bloed van het Lam.
Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Daar's kracht in het bloed!Daar's kracht in het bloed!
Wilt gij verlost zijn en witter dan sneeuw?
Refrein.
Refrein.
Wilt gij de macht van de boze ontvliên?
Wilt gij de Heiland in glorie eens zien?
Refrein.
Komt dan tot Jezus, Hij stierf ook voor U.
Hoort naar Zijn Woord en geloof in Hem nu.
Refrein.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht, in het bloed van het Lam.
Daar is kracht, kracht, wonderbare kracht in het dierbaar bloed van het Lam.
theo Schreef:
——————————————————-
> perihelium Schreef:
> ————————————————–
> —–
>
> > Jezus aannemen doe je niet om je weg naar de
> hemel
> > te verdienen maar omdat je in Hem gelooft.
>
> ?????
>
> Daarentegen ben je wel van mening dat DOOR je
> geloof , dankzij het aannemen van Jezus je in de
> hemel komt en anders niet.
>
> Je spreekt jezelf dus danig tegen.
Redding is door het geloof.
Verlossing is eenvoudigweg een proces van bekennen en geloven. Een mens moet bekennen dat Jezus onze Heer is, wat zijn realisatie aangeeft dat Christus volledige heerschappij over zijn leven moet hebben, met alle bijbehorende rechtschapen vereisten. Dit erkennen van Christus als onze Heer houdt ook in dat we weten dat het Christus is die te werk zal gaan en Zijn eigen rechtschapenheid in de mens zal volbrengen.
Vervolgens moet hij geloven dat God Jezus Christus uit de dood heeft opgewekt. Dit geloof in de dood en de wederopstanding van Jezus brengt ook de realisatie met zich mee dat de straf voor zonden al is betaald en dat aan de mens de macht is gegeven om een leven zonder zonden te leiden. Op deze manier is de relatie van de mens met God hersteld. "Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered. Want de Schrift zegt: ‘Wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit’” (Romeinen 10:9-11). http://www.allaboutgod.com/dutch/hoe-gered-te-worden.htm
theo Schreef:
——————————————————-
> Zucht.
>
> Je durft niet te antwoorden.
>
> Maar ja, dat is geen nieuws na jarenlang hetzelfde
> liedje.
>
> Jij en keessie zitten bij dezelfde organisatie:
> -ANDERS- Antwoord Nooit Direct En Reageer
> Slechts.
2 Timoteüs 3:12-15
12 Allen die vroom en in eenheid met Christus Jezus willen leven, zullen worden vervolgd. 13 Slechte mensen en oplichters zullen van kwaad tot erger vervallen; het zijn bedriegers die zelf bedrogen worden. 14 Maar jij, blijf bij alles wat je geleerd hebt en met overtuiging hebt aangenomen. Je weet wie je leraren waren 15 en bent van kindsbeen af vertrouwd met de heilige geschriften die je wijsheid kunnen geven, zodat je wordt gered door het geloof in Christus Jezus.
LeSage Schreef:
——————————————————-
> Hoi Michiel
>
> Jij zegt dat ik de verkeerde vraag stel - ik meen
> dat jij de vraag daardoor ontloopt.
In tegendeel beste LeSage. Dezelfde vraag heb ik mijzelf tijdens mijn leven al lang bewust gesteld en heb deze vraag al lang geleden goed doordacht. Van ontlopen is totaal geen sprake. En dat weet jij ook wel. We kennen elkaar al langer dan vandaag. Het ontlopen van dergelijke vragen laat ik aan de mens over die 100 jaar oud wordt en tijdens zijn leven hierover nog nooit een dag heeft nagedacht. Een dergelijke mens ben ik niet en zal ik ook nooit worden.
Het enige waar ik wat moeite mee heb in toenemende mate op een prikbord als dit is dat jij en anderen deze en soortgelijke vragen steeds opnieuw stellen terwijl je de antwoorden van een ieder al lang kent omdat die reeds meerdere malen kenbaar zijn gemaakt. Waarom laten we elkaar niet gewoon in elkaars waarde en voeren we discussies vanuit ieders achtergrond en gedachten die allemaal bekend zijn bij iedereen.
Het is hetzelfde als dat ik zo meteen aan een bepaalde prikker die we allemaal al jaren kennen op dit prikbord ga vragen of hij gelooft dat Jezus Gods zoon is. Wat heeft dat voor zin als die prikker al 2500 keer een topic heeft geplaatst waarin hij aangeeft dat hij die gedachte verwerpt. Antwoord: dat heeft geen enkele zin. Ik kan dadelijk Frederik D. vragen of hij ook gelooft dat de evolutietheorie nog niet wetenschappelijk bewezen is maar ik ken zijn antwoord al. Ik kan dadelijk aan Theo vragen of hij ervan overtuigd is dat een ieder die niet gelooft zoals hij een ticket in zijn handen heeft voor de hel maar ik ken zijn antwoord. En ik kan vragen aan Gonnie of zij rotsvast gelooft dat God alles in Zijn hand heeft en altijd gehad heeft. Maar ik ken haar antwoord al.
Maar je mag de vragen blijven stellen LeSage - wat wil je van me weten wat je nog niet van me weet ? Ik beloof dat ik eerlijk antwoord zal geven.
Met een groet,
Michiel…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?