Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

het weg doen van de zonde

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> 1

> Joh 1,29

> De volgende dag zag hij Jezus tot zich komen en

> zeide: Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld

> wegneemt.

> 2.

> Heb 9,26

> want dan had Hij dikwijls moeten lijden sinds de

> grondlegging der wereld; maar thans is Hij

> éénmaal, bij de voleinding der eeuwen,

> verschenen om door zijn offer de zonde weg te

> doen.

> __________________________________________________

> ________________________________________

>

>

> Wat willen beide teksten zeggen?

> Hebben beide teksten betrekking op hetzelfde, of

> wordt er iets verschillends bedoeld?

> Is er iets weggedaan door Jezus' dood? En waaruit

> blijkt dat dan?

De zonde zit je blijkbaar dwars want je blijft er op terugkomen.. Maar Jezus heeft de zonden gedragen en voor de overtreders gebeden (Jesaja 53:11-12), Jezus heeft zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven (1 Petrus 2:24).

Aan de zonden afgestorven wil zeggen (in het Grieks) van de zonden afgeworden zijn, of afgescheiden zijn.

2 Korintiërs 5:21

Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem.

• CU

Jezus heeft de zonde niet weggenomen. Want wie moest zijn juk dragen en loopt er nu mee te slepen?

• LeSage

Dat lijkt me ook, CU.

maar ik ben benieuwd wat de argumenten zijn voor de bijbelse visie.

• LeSage

> Wat willen beide teksten zeggen?

> Is er iets weggedaan door Jezus' dood? En waaruit

> blijkt dat dan?

• perihelium

Als je aan het antwoord voorbij gaat kan je de vraag blijven stellen. Wat heb je daaraan?

• LeSage

e kan wel zomaar in het wilde weg wat zeggen en dat het predikaat ‘antwoord’ geven - maar daarmee is het dat nog niet. Ook bij herlezing van wat jij zegt, daat het echt niet op mijn vragen in:

Voorbeeld. Ik vraag:

Hebben beide teksten betrekking op hetzelfde, of wordt er iets verschillends bedoeld?

Jij geeft slechts bijbelteksten die mij niet vertellen of er met de zonde der wereld iets anders wordt bedoeld dan het begrip ‘de zonde’ uit de tweede tekst.

En ik vraag: Is er iets weggedaan door Jezus' dood? En waaruit blijkt dat dan?

Jouw teksten gaan daar met zelfs geen letter op in.

En het ergste is nog dat je het niet eens wilt zien …..

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> e kan wel zomaar in het wilde weg wat zeggen en

> dat het predikaat ‘antwoord’ geven - maar daarmee

> is het dat nog niet. Ook bij herlezing van wat jij

> zegt, daat het echt niet op mijn vragen in:

>

> Voorbeeld. Ik vraag:

> Jij geeft slechts bijbelteksten die mij niet

> vertellen of er met de zonde der wereld iets

> anders wordt bedoeld dan het begrip ‘de zonde’ uit

> de tweede tekst.

> En ik vraag: Is er iets weggedaan door Jezus'

> dood? En waaruit blijkt dat dan?

> Jouw teksten gaan daar met zelfs geen letter op

> in.

>

> En het ergste is nog dat je het niet eens wilt

> zien …..

Natuurlijk heeft de zonde wegdoen en wegnemen uit de teksten die jij gaf met elkaar te maken, dat is als een open deur intrappen. De teksten die ik gaf hebben daar ook mee te maken, dat Jezus de zonden heeft gedragen en onze zonden in zijn lichaam op het hout heeft gebracht, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven. Aan de zonden afgestorven is in het Grieks hetzelfde als van de zonden afgeworden zijn, of afgescheiden zijn.

Het blijkt uit 2 Korintiërs 5:21

Hem, die geen zonde gekend heeft, heeft Hij voor ons tot zonde gemaakt, opdat wij zouden worden gerechtigheid Gods in Hem.

• LeSage

Tja. Je mag natuurlijk antwoorden wat jij wil. Waarom niet 2 kronieken 1;5.

• perihelium

"God is perfect heilig. Hij kan het niet verdragen om zonden te zien - geen enkele zonde. Alle mannen en vrouwen zijn zondaars. Daarom heeft de zonde de hele mensheid van God afgezonderd - inclusief jij en ik. Als gevolg hiervan kan niemand onder ons de kloof naar God overbruggen en de hemel op eigen kracht binnengaan.

Omdat God perfectie vereist, moest er iemand zijn die een zondeloos leven zou leiden en als een offer voor de mensheid zou sterven om zo de doodstraf te betalen die door de zonde over alle mensen was uitgesproken. Die perfecte man was Jezus. Hij leefde een zondeloos leven en gaf vervolgens Zijn leven voor ons op zodat wij konden blijven leven. Na drie dagen in het graf overwon Hij vervolgens de dood en de vloek van de zonde. Zijn wederopstanding uit de dood heeft ons bevrijd en gaf ons de gelegenheid om door middel van de verlossing de eeuwigheid met Hem in de hemel door te brengen. Jezus was de enige mens die deze offergave voor de hele mensheid kon uitvoeren. Hij was perfect, beging geen zonden en Hij gaf Zijn eigen leven op zodat wij het leven konden hebben door in Hem te geloven. Naar de hemel gaan is niet het resultaat van het volgen van een religie of het doen van voldoende “goede daden” - het gaat om het accepteren van wat Jezus Christus als betaling voor onze zonden aan het kruis heeft gedaan. Door Zijn gratis geschenk van de verlossing aan te nemen, kunnen we er zeker van zijn dat we naar de hemel zullen gaan." http://www.allaboutgod.com/dutch/faq/dus-zelfs-als-ik.htm

• theo

Je blijft het wel hardnekkig volhouden.

Citaat: Als gevolg hiervan kan niemand onder ons de kloof naar God overbruggen en de hemel op eigen kracht binnengaan.

Hierboven schrijf je dat het niet op eigen kracht gaat.

Hieronder schrijf je dat het wel op eigen kracht gaat namelijk door iets aan te nemen.

Citaat; Naar de hemel gaan is niet het resultaat van het volgen van een religie of het doen van voldoende “goede daden” - het gaat om het accepteren van wat Jezus Christus als betaling voor onze zonden aan het kruis heeft gedaan. Door Zijn gratis geschenk van de verlossing aan te nemen, kunnen we er zeker van zijn dat we naar de hemel zullen gaan."