Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Komst van de Mensenzoon

• theo

Waar lach ik Noach uit dan?

ALS ik dat ooit met verkeerde woorden tot uiting zou hebben gebracht dan spijt me dat. Sorry dus.

• keessie

We leven nu in ten tijde van Noach en daar lach jij om dus wederom je lacht Noach uit.

• theo

Nee hoor, ik lach (een beetje ) om mensen die de eindtijd als obsessie hebben en zeker weten dat die eindtijd NU is , net als al die andere secteleiders en volgelingen dat al 2000 jaar met de regelmaat van de klok riepen en roepen. maar NU is het einde ECHT nabij.

• keessie

Oke Theo dank voor je reactie.

• Sfred+

Ik lach daar zeker om. Maar als jij dat gelooft, prima toch?

• Scarlett 2de

Heb jouw link bekeken en beperk me tot het hoofdstuk genealogie over betrouwbaarheid van het Nieuwe Testament'

Er is wel degelijk een uitleg waarom er vier namen ontbreken:

Joachim is geschapt vanwege het feit dat het een onbenullige personnage zou kunnen zijn geweest waarover te weinig documenten voor handen waren, Josias is daarom aangegeven als de vader Jechomias terwijl hij de grootvader was.

Ochozias, Joas en Amasias zijn bij Matheüs geschapt omdat ze onwaardig zouden zijn in de geneaologie te staan vernoemd: ze waren afstammelingen van Athalië waarop de vloek van God berustte.

Matteüs richtte zich tot de Joden en Lucas richtte zich tot de Grieken en de heidenen.

Hirover meer in het verhaal over Maria.

Zie hier de link : http://politiek.startpagina.nl/prikbord/read.php?1490,13544961,13582306#msg-13582306

• Nicole

Matteus zette zich speciaal in voor de nieuw gelovigen, zag Jezus als de Koning der Joden.

Johannes heeft geschreven voor de oudere gelovigen, ter bemoediging om vast te houden aan het geloof in Jezus en voor hem was Jezus de Zoon van God.

Marcus schreef om zijn lezers enthousiast te maken met het nieuws over Jezus zodat ze in Hem zouden gaan geloven en zag Jezus als de Zoon des Mensen.

Lucas zette zich in als enige niet Jood voor de mede heidenen zodat ze Jezus zouden leren kennen als de Zoon van God.

• ¥ Lotje ­­¥

???????????? waarom heb jeje bericht weg gehaald???

• Scarlett 2de

Misschien is breed weer bezig geweest?