ik hou me toch vast aan wat ik al eerder postte de aarde van heden is verre van volmaakt getuige de vele aarbevingen vulkanen ed dan nog maar niet te spreken over de vervuiling
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEen congres,drie dagen,een kring van twee dagen en een dag vergadering.
Op zaterdag/Zondag een openbare lezing en daarna de studie van de WT dat is een speciale studie WT maar die
is niet voor het publiek,kom je echter naar die vergadering dan wordt er een WT aangeboden
om mee te doen.
Voor de versprijding is er een andere WT uitgebracht.
Op Dinsdag/Donderdag een boekstudie,dan de opleidings-school en daarna dienst vergadering.
Een maal per jaar het gedenken van de dood van Jezus,wat wij het gedachtenis feest noemen,en dit is ons enige feest.
Desalnietemin zijn alle vergaderingen als ware een feest.
Johanan.
Aan de aarde mankeerd niets,het is de mens die hem verziekt en daar gaat de
schepper iets aan doen.
Onze aarde bestaat al miljarden jaren,heeft heel lang geduurd tot hij bewoon baar was.
Wat heeft het dan voor zin om nog eens zo lang te wachten voor de nieuwe aarde bewoonbaar is.
Merk op dat in de context, in 2 Petrus 3:5, 6 (ook in 2:5, 9), een parallel wordt getrokken met de vloed van Noachs dagen, waarin de goddeloze mensenmaatschappij werd vernietigd, maar Noach en zijn gezin, evenals de aardbol zelf, behouden bleven.
Insgelijks wordt in 2 Petrus 3:7 gezegd dat degenen die vernietigd zullen worden, goddeloze mensen zijn. De opvatting dat de aarde hier betrekking heeft op de goddeloze mensenmaatschappij, is volkomen in overeenstemming met de rest van de bijbel, zoals ik al eerder aanhaalde met schriftplaatsen. Het is die symbolische aarde of goddeloze mensenmaatschappij die wordt ontdekt; dat wil zeggen, Jehovah zal elke vermomming wegbranden als door vuur, de slechtheid van de goddeloze mensenmaatschappij blootleggen en zal laten zien dat ze het verdient volkomen vernietigd te worden.
Die goddeloze maatschappij van mensen is ook de eerste aarde, waarover Openbaring 21:1 (SV) spreekt.
Maar goed iedereen heeft het recht te denken wat hij/zij wil denken.
Johanan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?