Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Paus over 21-12-2012

• Frederik D

Wereld vergaat niet op 21-12-12'

VATICAANSTAD - Paus Benedictus XVI heeft zondag de christenen opgeroepen geen geloof te hechten aan waarschuwingen van doemdenkers dat de wereld zal vergaan op 21 december 2012.

Foto: ANP

Diverse films promoten het idee dat volgens een oude kalender van de Maya-indianen de laatste dag valt op 21-12-12.

Benedictus zei tijdens het wekelijkse angelusgebed vanuit het raam van zijn paleis dat Jezus ‘'niet het einde van de wereld beschrijft en dat wanneer hij apocalyptische beelden schetst, dat niet doet als profeet’'.

Jezus

Volgens de paus wil Jezus dat zijn volgelingen niet nieuwsgierig zijn naar voorspellingen over de dag des oordeels, maar wil hij hen ‘'de sleutel geven om vandaag de juiste weg te bewandelen en morgen het eeuwige leven in te gaan’'.

Naar verwachting zullen 90.000 mensen op 21 december een grote manifestatie bijwonen in Guatemala-Stad voor het geval de wereld vergaat. Veel reisorganisaties proberen een slaatje te slaan uit dit idee van doemdag en maken reclame voor het evenement.

Naar verluidt zijn veel Maya-indianen boos op hun regering en de toerismebureaus, omdat ze deze mythe bewust in stand zouden houden.

——————–

http://www.nu.nl/buitenland/2961472/wereld-vergaat-niet-21-12-12.html

Dat is een hele geruststelling.

• theo

Das jammer.

Alle angst(prediking) van de keessies voor niks geweest.

OF..zijne pauselijke heerschap heeft ongelijk natuurlijk.

Wij zullen het de 22ste van de 12de van het jaar onzes Heeren 2012 pas zeker weten.

• keessie

In yellowstone begint het trouwnes al te borrelen want daar begint het, dus een advies ga richting kaapstad en je zit save, dan hoef je geen ticket voor die boot te kopen.

• keessie

En wie is er weer als de kippen bij, juist Theo de dorpspredikant

• Frederik D

Het borrelt daar altijd.

• Frederik D

Wat is de zin van jouw opmerking?

• keessie

Je snapt het niet he je opent een topic zonder echt kennis er van te hebben

• theo

Deze kip was nogal traag hoor.

Toen ik je elders las over 666 kon ik me echt beheersen, ik ben er totaal niet op ingegaan .

Dus als de kippen erbij….

Nou nee.

————–

Dorpspredikant klinkt trouwens wat denigrerend, wat spottend, heb je iets tegen dorpspredikanten??

• keessie

Tis maar hoe je het opvat

• theo

Zoals ik schreef: denigrerend, spottend.

Maar dat bedoelde je niet zo??