Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Mening van christelijke gelovigen.?

• Gonnie

datum • Uitgeklapt met draadjes

Re: Wie durft wel??

Gepost door: samuel (94.139.216.—)

Datum: 14 november 2012 23:29

16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God. Johannes 3

Dat geloof ik!

Dag theo.

samuel

Gij noemt Mij Meester en Here, en gij zegt dat terecht, want IK BEN het.

Jezus Christus

En nu graag een antwoord op deze vraag, alle gelovigen die niet in Jezus de Messias geloven zoals Moslims en Joden die zijn niet gered, zo als ook al die mensen en kinderen die gingen regelrecht naar de hel, nadat zij allen zijn omgebracht in de concentratie kampen.

Dat is de mening van christelijke gelovigen.?

• Frans

Wat heeft het voor zin om steeds hetzelfde op te halen, als je een antwoord krijgt negeer je het, tenzij het een antwoord is dat je niet aanstaat, dan ga je er op in.

• samuel

Jezus’ getuigenis van Zichzelf

19 Jezus dan antwoordde en zeide tot hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf, of Hij moet het de Vader zien doen; want wat deze doet, dat doet ook de Zoon evenzo. 20 Want de Vader heeft de Zoon lief en toont Hem al wat Hij zelf doet, en Hij zal Hem grotere werken tonen dan deze, opdat gij u verwondert. 21 Want gelijk de Vader de doden opwekt en doet leven, zo doet ook de Zoon leven, wie Hij wil. 22 Want ook de Vader oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel aan de Zoon gegeven, 23 opdat allen de Zoon eren gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet, die Hem gezonden heeft.

24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. 25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven. 26 Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf. 27 En Hij heeft Hem macht gegeven om gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen is. 28 Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.

Johannes 5

• Gonnie

Wat geloof jij Frans zijn deze mensen die niet in Jezus als de Messias geloven, en Jezus niet zien als de Zoon van God, dat zij voor eeuwig verdoemd zijn.

Zit dat zo met het christelijk geloof.?

• Gonnie

Kom nu niet met kopieën uit de bijbel maar uit jouw eigen denken.!!

Buiten dat, gelovigen die kwaad gedaan hebben maar door het geloof zijn zij behouden maar zo niet geloof hebbend in Jezus en geen zuiver geweten hebbend die zijn niet behouden.

• samuel

Je weet wat ik geloof, dus dit is ook wat ik door en in mijn geloof geloof, kan er ook niks aan doen dat het jou niet bevalt Gonnie!

Jezus’ zending

44 Jezus riep en zeide: Wie in Mij gelooft, gelooft niet in Mij, maar in Hem, die Mij gezonden heeft; 45 en wie Mij aanschouwt, aanschouwt Hem, die Mij gezonden heeft. 46 Ik ben als een licht in de wereld gekomen, opdat een ieder, die in Mij gelooft, niet in de duisternis blijve. 47 En indien iemand naar mijn woorden hoort, maar ze niet bewaart, Ik oordeel hem niet, want Ik ben niet gekomen om de wereld te oordelen, doch om de wereld te behouden. 48 Wie Mij verwerpt en mijn woorden niet aanneemt, heeft een, die hem oordeelt: het woord, dat Ik heb gesproken, dat zal hem oordelen ten jongsten dage. 49 Want Ik heb niet uit Mijzelf gesproken, maar de Vader, die Mij heeft gezonden, heeft zelf Mij een gebod gegeven, wat Ik zeggen en spreken moet. 50 En Ik weet, dat zijn gebod eeuwig leven is. Wat Ik dan spreek, spreek Ik zó, als de Vader Mij gezegd heeft. Joh.12

• Gonnie

Mensen met een normaal gerechtvaardigdheid gevoel die vinden dat wel goed zo van God. Die maken zich daar ook niet zo druk om begrijp ik.

Als ik maar gered ben dat is de hoofdzaak, neem ik aan dat zo gedacht wordt.

• samuel

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Mensen met een normaal gerechtvaardigdheid gevoel

> die vinden dat wel goed zo van God. Die maken

> zich daar ook niet zo druk om begrijp ik.

Je kan wel een gerechtvaardigdheids gevoel hebben, dat maakt je nog niet rechtvaardig!

De gerechtigheid Gods en de dood van Jezus

21 Thans is echter buiten de wet om gerechtigheid Gods openbaar geworden, waarvan de wet en de profeten getuigen, 22 en wel gerechtigheid Gods door het geloof in Jezus Christus, voor allen, die geloven; want er is geen onderscheid. 23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods, 24 en worden om niet gerechtvaardigd uit zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. 25 Hem heeft God voorgesteld als zoenmiddel door het geloof, in zijn bloed, om zijn rechtvaardigheid te tonen, daar Hij de zonden, die tevoren onder de verdraagzaamheid Gods gepleegd waren, had laten geworden – 26 om zijn rechtvaardigheid te tonen, in de tegenwoordige tijd, zodat Hijzelf rechtvaardig is, ook als Hij hem rechtvaardigt, die uit het geloof in Jezus is.

Romeinen 3

>

> Als ik maar gered ben dat is de hoofdzaak, neem ik

> aan dat zo gedacht wordt.

Dan is je aanname verkeerd.

Waarom verkondigen mensen het woord van Jezus?

• Frans

Ik haal even deze twee teksten uit wat Samuel geplaatst heeft.

“Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel”

Denk nu even mee : wie zijn woord niet heeft gehoord wordt niet genoemd. Maar wie zijn woord hoort en niet gelooft zal veroordeeld worden.

“Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.”

Er komt een moment dat iedereen (alle mensen) hem zullen horen, zij worden geoordeeld op hun daden.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

• Sfred+

(tu)

Zij hebben het waren geloof de christenen, ja ja……