Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Hint

• Stefan

.

• Stefan

.

• Scarlett 2de

En ik, net zoals discipel Thomas, geloof alléén maar in wat ik zie.

Ik mag die man wel op basis van hoe hij geportreteerd is door de evangelisten.

• erik7

Wat was hun belang om iets te verdraaien?

Werden ze niet daarvoor vervolgd?

Als je er dan niet heeeeel erg van overtuigd bent, en zij waren ooggetuige, dan zou ik me liever koest hebben gehouden.

• Stefan

.

• Stefan

.

• theo

erik7 Schreef:

——————————————————-

> Wij dwaalden allen als schapen, iedereen op zijn

> eigen weg (naar Jes.53).

Waarin dwaal jij dan?

>

> Voor de wereld is het Evangelie dwaasheid

> (1Kor.1).

> Als je het goed beschouwt is het ook allemaal

> menselijk gesproken ongelooflijk, de wonderen die

> staan beschreven.

> Maar óf het is verzonnen óf er IS een

> Almachtige. Zwart/wit.

>

> Geloof, hoop en liefde, maar het meest van die is

> de liefde.

> Wie Mij liefheeft, onderhoudt Mijn geboden. Joh.

> 14:21

Kun je wat van die geboden opnoemen waar jij je aan houdt?? Voor mijzelf kan ik best wel geboden opnoemen war ik me NIET aanhoudt..jij ook?

>

> Wat is de mens, . . . dat Gij hem weinig minder

> dan de engelen hebt gemaakt, . . . (Ps.8)

• Scarlett 2de

Hadden de discipelen en dus evangelisten zoals Lucas en Johannes er geen baat bij om de volgelingen van Jezus (eerste christelingen) te doen geloven in een wederopstanding?

Het nieuwe Testament moest een toegevoerde waarde aan de bijbel geven, daarin slaagde Paulus op briljante wijze. Zijn hoogste prestatie is dat hij de joods-christelijke ethiek aan de Romeinse wereld gaf. De reis die Paulus naar Rome ondernam zou een ontdekkingsreis worden zo belangrijk en met zo veel gevolgen voor de menselijke geest, als die van Columbus en Cook het voor de zuiver menselijke ontwikkeling werden.

• Stefan

.

• Scarlett 2de

Zij, Lucas en Johannes schrijven in het NT over een wederopstanding van Jezus, maar daar geloof ik niet in (net zoals Thomas blijkbaar er ook niet in geloofde).

In het Nieuwe Testament zouden de uitspraken van Jezus op grond van de overleveringen van zijn discipelen zodanig kunnen zijn verdraaid door Evangelisten om een samenhangend geheel te maken met het OT zodat het zo weinig mogelijk afbreuk doet aan de Bijbelse prophetieën, Torah en diens meer uit het Joodse geloof.