Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Trin

• Alma

Deze week bekroop me al een unheimisch gevoel bij het kijken naar de docu over de Betteld ( een camping waar volgens de beheerder heel christelijk Nederland graag komt van links tot rechts). Bij het kijken ontdekte ik alleen maar dat het allemaal erg ver van mijn bed af staat, en dat de Betteld mij eigenlijk tegenvalt, vergeleken met de ideeën die ik er over had. Eigenlijk heb ik het idee dat de camping de laatste jaren een enorme knik richting de progressieve evangelische gemeentes heeft gemaakt.

Voorbijganger was nogal ferm in zijn kritiek, en eerlijk gezegd neig ik richting zijn standpunten. Ook wat betreft genezingen en tieners die de handen opgelegd krijgen. Ik geef zelf vakantie bijbel club, maar dat is watjes gedrag vergeleken bij wat er op de Betteld gebeurd.

Naar aanleiding van een bericht van Nicole keek ik op de volgende website http://www.rejoicenow.nl/page/trin-dwaalleer-beweging en ook daar schrok ik behoorlijk van. Ik ben zelf altijd redelijk nieuwsgierig en wil ook andere groeperingen niet gelijk met de grond gelijk maken. Ik bedoel maar, er is zat mis met mijn eigen hervormde gemeente. Maar hier schrik ik toch wel van. ook omdat de Visie een poosje geleden vol vertrouwen een stukje schreef over de vrouw van deze voorganger.

Moeten we dit soort gemeentes stoppen? Is dit van God of van de duivel? Wie weet het ware antwoord?

Groet

Alma

• Boris

Nog wat nieuwtjes over de Betteld. Er staan nogal wat nieuwe projecten op stapel.

Waaraan o.a. ook Mattheus van der Steen gaat meedoen. En natuurlijk is Willem Ouweneel ook weer van de partij.

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/11/07/nieuw-van-de-betteld-gefilterde-tv/

• samuel

Doet me aan Todd Bentley denken en Lakeland revival , en als ik me goed herinner is trin daar toen mee gestart in Nederland in samenwerking met de organisatie uit Amerika.

• theo

Het is niet van God en het is ook niet van de duivel maar ik ben wel van mening dat het egotripperij is van leiders.

Macht voelt lekker, “”aanbeden“” worden geeft een goed gevoel. Dat is wel duivels.

• Nicole

Wat er op die camping gebeurt is nog peanuts vergeleken bij wat er bij Trin en Matthias van der Steen gebeurt Alma.

Wat er allemaal op de camping van de Betteld gebeurt daar ben ik ook niet helemaal mee eens maar ik zie daar toch iets meer oprechtheid dan bij Trin. Niet dat ik ooit naar zo'n camping zou willen gaan, er zijn wel christelijke campings waar dit niet voorkomt.

Ook ik wil graag alles onderzoeken en zeker nadat ik Matthias van der Steen toen aan het werk had gezien tijdens die conferentie, ik was en behoorlijk van geschrokken en geschokt dat zoiets allemaal maar KAN gebeuren onder het mom “het is van God”, nee dit is van de duivel hier is niets zuivers aan. Ik moet trouwens helemaal niets hebben van charismatische toestanden, vallen in de Geest, in tongen spreken zonder vertaling, dat rare kribiekriebietaaltje wat helemaal niet eens een bestaande taal is, hand opleggen en je dan duwen zodat je wel valt, ze hebben het me geprobeerd een keer, nooit meer en er ver van weg blijven.

Zo ook vorig jaar toen ik naar een optreden ging van Jesus Culture, een geweldige christelijke band die optrad, georganiseerd Trin. Er werd tijdens dat concert meer aandacht besteed aan gebedsgenezing, mensen moesten elkaar telefonisch benaderen en vragen of ze door gebed in de zaal genezen waren, gekker kon je het niet krijgen en ja hoor, tuurlijk waren er mensen bij die zeiden telefonisch genezen te zijn :( Ik geloof absoluut in gebedsgenezing, mede door persoonlijke ervaring maar niet op deze manier, dit was echt massahysterie, de een na de ander was van zijn klachten “bevrijdt” en Jesus Culture stond er maar een beetje bij, geen optreden meer voor ruim een uur. Daar had ik geen duur kaartje voor gekocht, bah! Trin had daar zijn eigen “feestje” van gemaakt ipv een mooi optreden van een geweldige band.

Ja dit is van de duivel Alma en van mij mag het a la minuut gestopt worden

• Nicole

Klopt Samuel, het is hun grote voorbeeld zoals ik eens ergens gelezen heb

• samuel

Ja, dat is niet best!

• Nicole

Ver van wegblijven dus

• Alma

Ben ik niet met je eens, als mensen een vals gevoel van veiligheid krijgen omdat ze denken verlost te kunnen worden van van alles en nog wat en ook nog eens worden verteld dat niet genezen op gebed een gebrek aan geloof is dan gaat er bij mij een lichtje uit.

Waar oh waar ligt de scheidslijn tussen goed bedoelende leiders en mensen die hun eigen invulling geven aan wat er verwacht wordt van gelovigen. Als mijn kinderen vragen of ze een weekend door mogen brengen bij een vriend of vriendinnetje dat ben ik eigenlijk al blij als ze daar naar de kerk gaan, maar waar komen ze in vredesnaam mee in aanraking.

Het valt allemaal niet helemaal mee al ouder hoor ;-)

Alma

• samuel

Beter van wel, Paulus leert ons al laat niet door ieder je de hand op leggen!