Marith schreef:
Nee dat zie ik ook niet.
Je bent het dan met me eens dat de bijbel zelden met de Geest gelezen wordt omdat God niet meer op de eerste plaats staat want
'Wie mij liefheeft zal de liefde van mijn Vader en mij ontvangen, en ik zal mij aan hem bekendmaken."
en
"Als je Mij liefhebt, houd je dan aan mijn geboden. Dan zal ik de Vader vragen jullie een andere pleitbezorger te geven, die altijd bij je zal zijn: 17 de Geest van de waarheid. De wereld kan hem niet ontvangen, want ze ziet hem niet en kent hem niet. Jullie kennen hem wel, want hij woont in jullie en zal in jullie blijven. Joh,14
of zoals je kan lezen in Openbaring
“Maar Ik heb tegen u dat u uw eerste liefde hebt verlaten.Bedenk dan van welke hoogte u bent gevallen en bekeer u en doe de eerste werken.” Openbaring,2
Of de Bijbel vaak zonder de Geest gelezen wordt, ik kan niet in andermans hart kijken, ik hoop alleen dat het wel gedaan wordt. Ieder weet dat voor zichzelf en een ieder die leest met de Geest draagt dat uit. Zelf probeer ik mijn best te doen iets uit te dragen van wat ik heb meegekregen van de Geest. Over andere mensen oordeel ik niet, dat is niet aan mij maar aan de Allerhoogste maar bidt er wel voor en aan ons uit te dragen wat wij leren door de Geest