Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

laat de kinderkens tot mij komen, multiple choice vraag

• samuel

Dat bedoeld Jezus dus wel, wees als kinderen!

• CU

Ja, maar zijn kinderen dan opeens niet in zonde geboren?

Volgens de leer van de bijbel zijn kinderen belast met erfzonde, en die kinderen erven het koninkrijk van God, met erfzonde en al?

• samuel

Welke kinderen? De kinderen die geloven of de kinderen die niet geloven? Want voor kinderen die zijn gaan geloven, die dus toen zij ouder werden en trouwden en ook kinderen kregen niet meer, Jezus heeft de vloek van de zonde verbroken aan het kruis.

Vandaar dat Paulus dit ook verteld: 14 Want de ongelovige man is geheiligd in zijn vrouw en de ongelovige vrouw is geheiligd in de broeder. Anders zouden immers uw kinderen onrein zijn, doch nu zijn zij heilig. 1 Kor.7

• LeSage

Ik weet echt niet wat Jezus bedoeld kan hebben. Hij was een op en top een jood, doorkneed in zijn eigen geloof; misschien dat een rabbi of zo er weg mee zou weten.

• Frans

Nada Schreef:

——————————————————-

> Ik denk meer dat bent als een normaal kind, zonder aan je status of geld te denken, dat vertroebelt je geest. Maar een normaal kind bestaat ook al niet meer want heel veel hebben ADHD, ADD, Asperger, of iets anders uit het autisme spectrum.

>

> Nu ik hier over nadenk weet ik het ook niet meer. Zeg jij maar wat Jezus bedoelde.

Ik denk dat veel van de tegenwoordige analyses Verzonnen zijn, ik geloof niet dat mijn zoon ADHD heeft al is dat vastgesteld, het is wel een hyper ventje… Ik geloof ook niet dat mijn andere zoon Asperger heeft in die zin zoals zij het bedoelen, al is dat vastgesteld, ten eerste wat Asperger betreft heb ik tien keer meer zaken die er op wijzen dat ik het zelf heb, zoals dingen op dezelfde plaats leggen, systematisch klaarleggen van zaken 's morgens als een ritueel en nog veel meer. Onverwachte veranderingen even moeten slikken en verwerken. enz….

Elk afwijkend gedrag wordt een stempel gegeven, wat bewust wordt ontweken is dat iemand wel eens de foute conclusies wil trekken en zich niet wil voegen naar de omstandigheden.