Ach ja, als het maar goed is voor jou dan is het ook wel goed natuurlijk.
Zolang je teksten misbruikt als stok om anderen mee te slaan en jezelf buiten schot denkt te blijven dan is iedere bijbeltekst ergens goed voor.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlKun/wil je “moeilijke”bijbelteksten niet metaforisch opvatten of cultuurgebonden?
Of wil jij je het jezelf per definitie moeilijk moeilijk maken?
De nadruk ligt in de bijbel hoofdzakelijk op de blijde boodschap, de grote daden Gods verkondigen en op humanisme/naastenliefde , daar heb je niet genoeg aan?
En NU krijg ik natuurlijk de vraag: Wat zijn de grote daden van God theo en en wat is dan die blijde boodschap?
DAT antwoord ken je wel, althans van mij…althans die zou je moeten kennen.
theo Schreef:
——————————————————-
> Kun/wil je “moeilijke”bijbelteksten niet
> metaforisch opvatten of cultuurgebonden?
> Of wil jij je het jezelf per definitie moeilijk
> moeilijk maken?
Weet je The, ik kan me ergens niet voorstellen dat de antieke mens vrijwel uitsluitend dacht en schreef in symboliek. Daar word je toch doodmoe van?
Overigens moet ik daarbij denken aan die zucht van verlichting die de discipelen eens slaakten toen ze tegen Jezus zeiden: ‘kijk, nu praat je rechtuit met ons zonder beelden’ en dat Jezus daarbij als antwoord gaf ‘jullie is het gegeven om de geheimen van het Koninkrijk te kennen’.
Dat betekent dus dat we met zijn allen niet voor een volkskerk zouden moeten gaan maar voor een kerk van ingewijden.
Dus heeft het hele zendingsgebeuren weinig zin - lijkt me.
>
> De nadruk ligt in de bijbel hoofdzakelijk op de
> blijde boodschap, de grote daden Gods verkondigen
> en op humanisme/naastenliefde , daar heb je niet
> genoeg aan?
Het is zeker een bij-aspect. Maar waarom stel de dit in de bijbel als hoofdzaak? Is het dan niet nodig om eerst onze ellende te kennen? (Catech.)
>
> En NU krijg ik natuurlijk de vraag: Wat zijn de
> grote daden van God theo en en wat is dan die
> blijde boodschap?
>
> DAT antwoord ken je wel, althans van mij…althans
> die zou je moeten kennen.
Op die vraag was ik niet gekomen want dat antwoord van je ken ik wel haha:)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?