Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Tijdmachine

• LeSage

N.a.v. Theo en zijn opmerking over Willie Wortel en diens tijdmachine:

gesteld we zouden in de tijd terug kunnen reizen naar de tijd van Jezus' rondwandeling, en je zou hem kunnen ontmoeten.

En gesteld je zou hem dan één vraag kunnen stellen - wat zou je hem vragen?

• Frans

Ik zou met het volk meeluisteren, nog niets vragen. ;)

• LeSage

Maar gesteld je zou alles uit de 4 evangelien gehoord hebben - wat zou jouw vraag dan zijn?

• Douce.

Mezelf kennende zou ik vragen: kom een kopje thee drinken met een heerlijke bonbon erbij. Daarna, als het ijs is gebroken:), komen de heftige vragen.

Douce

• LeSage

….zoals?

• Frans

Mag ik de andere boeken lezen die over U geschreven zijn?

• Frans

Markus 9

38 Johannes zeide tot Hem: Meester, wij hebben iemand, die ons niet volgt, in uw naam boze geesten zien uitdrijven, en wij wilden het hem beletten, omdat hij ons niet volgde. 39 Doch Jezus zeide: Belet het hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in mijn naam en kort daarna smadelijk van Mij zal kunnen spreken. 40 Want wie niet tégen ons is, is vóór ons. 41 Want wie u een beker water te drinken geeft, in de naam van Christus, omdat gij (discipelen) van Hem zijt, voorwaar, Ik zeg u, dat hem zijn loon voorzeker niet zal ontgaan.

Wie is/zijn dat?

tussen () Zo voel ik mij ook.

• LeSage

Van mij wel Frans.

Onderzoekt alles en behoudt het goede. :)

• LeSage

Volgens mij wordt daar gewoon iedereen die het goede met een ander voor heeft, bedoeld. Want wie niet tegen jezus is, is vóór hem.

• theo

Als dit mij 30 jaar geleden zou zin gevraagd zou ik hebben gezegd dat Jezus natuurlijk Gods Zoon is/was maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik samen met de Farizeeën (en Peri en Samuel )waarschijnlijk gezegd zou hebben; Weg met deze wetteloze meneer die zich niet aan de regels houdt.

NU zou ik waarschijnlijk aan zijn lippen hangen maar wellicht wel twijfels hebben of deze meneer ook werkelijk ook God(s zoon) is.

DUS zou ik Jezus vragen: Bent u nou echt in levende Gods Zoon uit de maagd Maria zonder tussenkomst eens mans?