Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Het Woord van God is als een leeuw

• perihelium

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/317713_500751949943862_1368028441_n.jpg

Een leeuw hoef je niet te verdedigen. Het enige dat je hoeft te doen is de leeuw laten gaan en de leeuw zal zichzelf verdedigen.

• Stefan

.

• madam mikmak

is het een leeuw of is het ALS een leeuw. In dat laatste geval stelt het niet veel voor. satan gaat ook rond ALS een brullende leeuw.

• CU

Inderdaad, peri plaatste het plaatje van de duivel.

Jezus noemde zich geen leeuw, maar een lam. Want Hij schrok zich lam van die leeuw.

• samuel

16 Bij mijn eerste verdediging heeft niemand mij bijgestaan, maar allen hebben mij in de steek gelaten – het worde hun niet toegerekend; 17 doch de Here heeft mij ter zijde gestaan en kracht gegeven, zodat door mij de verkondiging tot haar recht gekomen is en al de heidenen haar hebben kunnen horen; en ik ben uit de muil van de leeuw verlost. 18 De Here zal mij beveiligen tegen alle boos opzet en behouden in zijn hemels Koninkrijk brengen. Hem zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid! Amen. 2 Tim.4

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> 16 Bij mijn eerste verdediging heeft niemand mij

> bijgestaan, maar allen hebben mij in de steek

> gelaten – het worde hun niet toegerekend; 17

> doch de Here heeft mij ter zijde gestaan en kracht

> gegeven, zodat door mij de verkondiging tot haar

> recht gekomen is en al de heidenen haar hebben

> kunnen horen; en ik ben uit de muil van de leeuw

> verlost. 18 De Here zal mij beveiligen tegen alle

> boos opzet en behouden in zijn hemels Koninkrijk

> brengen. Hem zij de heerlijkheid in alle

> eeuwigheid! Amen. 2 Tim.4

Mooi! net als:

Openbaring 5:5

Toen zei een van de oudsten tegen mij: ‘Wees niet verdrietig. Want de leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.’

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Ik begrijp het wel, als hiermee de Kracht Gods

> wordt bedoeld.

>

> Echter, zal de Waarheid zich moeten verdedigen, of

> is het iets wat gezaaid wordt..

Genesis 8:22

Zolang de aarde bestaat, zal er een tijd zijn om te zaaien en een tijd om te oogsten, zal er koude zijn en hitte, zomer en winter, dag en nacht – nooit komt daar een einde aan.

• perihelium

1 Samuel 17:31-37

31 Davids vragen bleef niet onopgemerkt. Men vertelde het aan Saul, en die liet hem bij zich komen. 32 David zei tegen Saul: ‘We hoeven om die Filistijn toch niet de moed te verliezen, heer. Ik zal met hem het gevecht aangaan.’ 33 ‘Maar je kunt hem toch onmogelijk aan,’ wierp Saul tegen. ‘Jij bent nog maar een jongen en hij is al van jongs af aan gewend om te vechten.’ 34 ‘Ik heb altijd de kudde van mijn vader gehoed,’ antwoordde David. ‘Wanneer er een leeuw of een beer kwam om een schaap of een geit uit de kudde te stelen, 35 ging ik erachteraan, overmeesterde hem en redde het dier uit zijn muil. En als hij me wou aanvallen greep ik hem bij zijn kaken en sloeg ik hem dood. 36 Leeuwen en beren heb ik verslagen en die onbesneden Filistijn zal het net zo vergaan, omdat hij de gelederen van de levende God heeft beschimpt! 37 De HEER, die me gered heeft uit de klauwen van leeuwen en beren, zal me ook redden uit de handen van deze Filistijn.’ ‘Ga dan,’ zei Saul tegen David, ‘en moge de HEER je bijstaan.’

• perihelium

Job 38:39

Kun jij voor de leeuw op prooi jagen en de honger van de welpen stillen

• samuel

Precies!

:)