Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Bundeling van onbeantwoorde vragen.

• theo

Onderstaande vragen/opmerkingen van vandaag en de bovenste van ?? geleden.

Wat is er zo vreselijk aan om deze vragen te beantwoorden ipv te reageren met zinloze reacties?

Met name natuurlijk aan Peri omdat Peri een genie is in het welreagerenmaarnietantwoorden en voor Johanan die dit soort aan hem gerichte vragen doelbewust links laat liggen en …nou ja aan mijn “”letterlijkgelovendemedegelovigen“”

——————————————————————

Niemand komt in de hemel

Gepost door: theo ()

Datum: 19 oktober 2012 17:17

of zal de aarde beerven.

Hier en daar maakte ik daar een opmerking over en die opemrrkingen werden konsekwent genegeerd.

Niemand komt in de hemel na het aards bestaan of zal later eens de aarde beerven want;

Alle zichzelf juistgelovig achtende geloofsgroeperingen sluiten iedere andersdenkende geloofsgroeperingen uit.

Wie kan er een speld tussen mijn stelling krijgen

————————————————————————————————————-

-

Re: Niks alverzoening

Gepost door: theo ()

Datum: 20 oktober 2012 11:39

Jullie hebben gewoon allemaal gelijk.

Peri en de PKN en de ZDA en de PKN en Peri en de RK en de ZDA en de Verg.van gelovigen en Peri en de paus en de JG en de herv.gemeenten in hersteld verband en de ger.vrijgemaakten en hervormde bonders en Peri en de remonstrantse broederschap en de vrijzinnige gemeenten in Nederland …. allemaal hebben jullie gelijk.

——————————————————————————————————————-

Ik blijf me

Gepost door: theo (—.sub227.ddfr.nl)

Datum: 20 oktober 2012 18:01

verbazen met het gemak waarop symbolisch en letterlijk doorelkaar wordt gebruikt/mag en kan worden gebruikt- en gelijktijdig anderen sterk worden ge/veroordeelt wanneer ze iets symbolisch nemen wat dan volgens diegene dan TOCH perse weer letterlijk gelezen dient te worden.

Ik begrijp het werkelijk niet.

———————————————————————————————————————————————

perihelium Schreef:

> Dat weet ik niet, op mij komt het over als een

> Christusloos christendom zoals bij Theo, maar hij

> mag zelf vertellen wat hij gelooft.

Nou zeg..ben ik zo'n beetje de enige op dit prikbord die van mening is dat Christus verzoening heeft gebracht voor de gehele wereld en word ik Christusloos genoemd.

Het ligt vast aan mij dat ik van je titel aan mij gegeven volstrekt niks begrijp.

Of je weet zelf niet wat je zegt/schrijft natuurlijk…dat zou ook nog kunnen.

• keessie

12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken.

13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken.

Waarom wordt de mens dan alsnog geoordeeld Theo?

15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.

En waarom staat dan niet een ieders naam in het boek?

• theo

Welk antwoord is dat op welke vraag ?

• keessie

Theo toch, over der alverzoen theorie dat een ieder behouden is

• theo

Begint he tnou gewoon weer opnieuw ?

Ben ik niet duidelijk geweest?

Als je het over de alverzoening wilt hebben geef dan een reactie op de talloze reacties en postings die er al zijn of begin voor mijn part voor de zoveelste keer een nieuwe posting over de alverzoening .

• keessie

Nou breekt mijn klomp begin je nota bene zelf een nieuw draadje, keessie reageert en vervolgens begin je tegen hem aan te pissen, vreemde kostgangers heeft onze lieve Heer.

• madam mikmak

ik wou hier eigenlijk niet meer komen. Laat mij maar vunzige praatjes hebben maar de manier waarop jij steeds tegen peri en keesie ingaat, bevalt me ook niet. Je valt hen aan om je eigen onzekerheid te camoufleren. Want waar is jouw alverzoeningsgedachte op gebouwd? Op een vaag humanistisch gevoel dat het allemaal wel goed komt.

Ikzelf heb met Keesie de ervaring dat hij best wel serieus reageert. Wat verder niet wil zegen dat ik het met Perihelium en keessie eens ben.

gr.

• theo

Het is hier vanavond erg rustig en wie wet staan er morgenvroeg tientallen antwoorden ..wie weet… maar gezien jullie reacties…zal ik het maar opgeven en accepteren dat niemand wil/durt antwoorden op deze en soortgelijke vragen?

• keessie

Waarom geef je geen antwoord op de gestelde vragen Theo jij opende toch deze topic, of heb je een nader doel voor ogen.

Er komen weinig reacties omdat iedereen wacht op antwoorden aan de vragen die aan jou waren gericht.

• Nada

Ik wil wel antwoorden maar deed dat al maar mijn die berichten zijn ineens weg.

Ik kan me niet indenken dat een christen oordeelt over een andere christenen en voor God gaat spelen over wie er wel of niet uitverkoren zijn. Het is best arrogant om een ander te bestempelen als fout gelovige of een niet gelovige die wel goede dingen doet zien als ‘verloren’.

Volgens mij is hoogmoed nog steeds een zonde.