Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Iedereen komt in de hemel

• LeSage

….tenminste als die bestaat natuurlijk.

Maar laat ik er voorlopig van uit gaan (ik ‘zit’ hier p.s.v.rekening op een bijbelprikbord) dat die bestaat.

De gedachte dat God de wereld door (het lijden en sterven en de wederopstanding van) Jezus Christus met zich verzoend heeft, maakt het ten enen male onmogelijk dat mensen naar een plek gaan die zij als een hel ervaren.

Ik formuleer dit precies zo als ik het zeg.

Want waarom zeg ik het zo?

Ik vraag me af of er wel één, voor ieder uniforme hemel bestaat. Straten van goud, diamanten poorten etc.

Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die zich de hemel zo voorstellen. Compleet met harpmuziek, Ave maria's dan wel Kyrie eleison's.

Maar voor anderen, mensen die van hardrock houden, of goth, of noem maar wat anders op, zou een verblijf daar, de pure hel betekenen.

Voor hen is een hardrockcafé + coke de hemel. Terwijl dit nu juist voor de gemiddelde missionaris een goddelijke straf zou betekenen. En voor sommige anderen zou een kindercreche wel eens de hemel kunnen betekenen, omdat deze pedofiel zich nog net voor zijn sterven bekeerde.

Dit betekent dat God, wil een plek voor iemand de hemel zijn, bijzonder ruimdenkend zal moeten zijn. Want een hemel moet een hemel zijn, en geen hel.

• CU

Als ik als ouwe knar van 66 terug kijk in mijn leven, dan kan ik alleen zeggen dat ik een hemels leven tot nu toe gehad heb.

Ik had een fantastische jeugd waarin ik opgroeide tot een zelfstandig persoon. Maatschappelijk slaagde ik wonderwel en had van jongs af aan aan belangstelling van het andere geslacht niet te klagen.

Mijn keuzes, ook de verkeerde, kon ik altijd ten goede keren.

Mijn vijf kinderen doen het allen zeer goed en mijn tien kleinkinderen groeien als kool.

Als er een hel zou zijn, zou ik geen kinderen hebben. Maar deze fantastische aarde nodigd uit tot voortplanting.

• perihelium

LeSage Schreef:

——————————————————-

> ….tenminste als die bestaat natuurlijk.

> Maar laat ik er voorlopig van uit gaan (ik ‘zit’

> hier p.s.v.rekening op een bijbelprikbord) dat die

> bestaat.

Hebreeën 11:6

Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond.

>

> De gedachte dat God de wereld door (het lijden en

> sterven en de wederopstanding van) Jezus Christus

> met zich verzoend heeft, maakt het ten enen male

> onmogelijk dat mensen naar een plek gaan die zij

> als een hel ervaren.

>

> Ik formuleer dit precies zo als ik het zeg.

> Want waarom zeg ik het zo?

> Ik vraag me af of er wel één, voor ieder

> uniforme hemel bestaat. Straten van goud,

> diamanten poorten etc.

> Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die zich de

> hemel zo voorstellen. Compleet met harpmuziek, Ave

> maria's dan wel Kyrie eleison's.

> Maar voor anderen, mensen die van hardrock houden,

> of goth, of noem maar wat anders op, zou een

> verblijf daar, de pure hel betekenen.

> Voor hen is een hardrockcafé + coke de hemel.

> Terwijl dit nu juist voor de gemiddelde

> missionaris een goddelijke straf zou betekenen. En

> voor sommige anderen zou een kindercreche wel eens

> de hemel kunnen betekenen, omdat deze pedofiel

> zich nog net voor zijn sterven bekeerde.

>

> Dit betekent dat God, wil een plek voor iemand de

> hemel zijn, bijzonder ruimdenkend zal moeten zijn.

> Want een hemel moet een hemel zijn, en geen hel.

Hebreeën 9:27-28

Eens moeten mensen sterven en daarna volgt het oordeel. Net zo zeker is het dat Christus, die eenmaal is geofferd om de zonden van velen te dragen, voor een tweede maal zal verschijnen om te redden wie hem verwachten

• Frederik D

Doorredenerend zou Hitler nu ergens zijn waar hij de Tweede Wereldoorlog wel won. Of zijn jouw vele hemelen plaatsen waar niemand lijdt? Maar dan is bijna elke hemel een eenzame plaats.

• LeSage

Yes!!! We gaan weer lekker teksten smijten :)

Romeinen 11,15

Als God de wereld met zich heeft verzoend toen hij hen verwierp, (…..)

2 Korintiërs 5,19

Het is God die door Christus de wereld met zich heeft verzoend: hij heeft de wereld haar overtredingen niet aangerekend. En ons heeft hij de verkondiging van de verzoening toevertrouwd.

• LeSage

Nee hoor. Hitler is in zijn ‘hemel’. En waarschijnlijk denkt hij dat hij nu volop bezig is met het uitmoorden van allerlei mensengroepen. Samen met andere louche figuren uit de menselijke geschiedenis.

• LeSage

En als jij straks sterft, zul jij je afvragen: waarom zou ik nu nog naar een hemel moeten? Ik heb op aardig alles gehad wat ik nodig heb.

En vol vrede zul je je ogen sluiten - om in het Niks te verglijden…

• David

Klopt

Als de eeuwige vernietiging de hemel voor veel mensen is dan gaat iedereen naar de hemel