Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Wonderbaarlijke genezing op bijbelschool

• Frederik D

Je ziet bijvoorbeeld bij Zijlstra dat mensen plots uit hun rolstoel opstaan en weer kunnen lopen. Aan mijn hoela. Niets wonder. Stiekem liepen ze al stukjes. En ze leden niet aan een fysieke kwaal maar aan aanstelleritis.

Nog nooit is iemand plots genezen van het syndroom van Down. En ook is nog nooit iemand die al tweehonderd jaar dood was, plots uit de dood opgestaan.

Men geneest alleen “wonderbaarlijk” van vage aandoeninkjes.

• Ellen-Josee

1 dit gaat niet waarover ik schreef - nu blijkt er bij de Rabo een flinke crisis over.

2 je hebt geen enkele ervaring hiermee, dus hoe weet je dat niemand met Down genezen is?

Dat verhaal over 200 jaar dood is natuurlijk je reinste kolder, voor zoiets heeft nog nooit iemand gebeden.

Ellen

• Frederik D

Kletsmajorette.

Niemand is ooit plots genezen van het syndroom van Down.Of heb jij broojes-aapverhalen die het tegendeel beweren?

En jij weet niet wie voor wat bidt.

Niemand staat op uit de dood.

• CU

Geamputeerde lichaams delen zoals armen, benen en voorhuiden, groeien ook niet aan.

Johannes de doper is daar een voorbeeld van. Eens kop eraf, altijd kop eraf. Zelfs oren groeien niet aan, die werden teruggezet.

• Frederik D

Dat teruggezette oor is vast een verwijzing naar een passage in het OT.

• Ellen-Josee

Ik heb nooit gehoord dat ze gebeden hebben om iemand die 200 jaar dood was te laten opstaan.

Wat betreft de rest van de genezingen door gebed, dat wordt niet in een stil achterkamertje gedaan maar met de persoon in kwestie waarvoor gebeden wordt erbij.

Soms genezen mensen, soms niet en soms gedeeltelijk. Waarom doe je zo eigenwijs? Ik heb dat vaak genoeg meegemaakt en heb contact met iedereen die jij noemde.

Ellen

• Nada

Dat kan niet hoor. Ik werk in de gezondheidszorg zoals je weet en er genezen geen mensen van kanker door te bidden. Hooguit slaat een therapie aan en dat ze uitstel van executie krijgen.

Dat is gewoon wel zo, daarom ben ik wankel geworden in mijn geloof.

• Ellen-Josee

Dat moet je niet zeggen, jouw geloof in een therapie is nog wel sterk. Toch?

Van mij hoef je niet te geloven en ik kan je ook niet dwingen om te geloven in wonderbare genezing.

Maar het is wel zo; dat wanneer iemand de ‘gave om te genezen’ heeft gekregen en die past het niet toe, dat deze persoon Bijbels gezien een zondaar in het kwadraat is.

Ellen

• Frederik D

Niemand is plots door een wonder ooit van een ECHTE ERNSTIGE ziekte cq afwijking genezen.

En er zijn zat mensen die vurig wensen en zelfs bidden dat hun vader of moeder die al jaren overleden is, weer zou leven. Maar nog nooit is zo'n ouder uit de dood opgestaan.

Of wat dacht je van ouders die een kind verloren? Na twintig jaar wensen en bidden ze nog steeds dat hun kind op mag staan uit de dood.

• Frederik D

Lourdes bestaat 150 jaar. Miljoenen zieken hebben het bezocht. In al die jaren en met al die mensen slechts vijftig wondertjes, vijftig vage omstreden wondertjes, vijftig zielige pseudowondertjes.

En heus, al die mensen die daar om een wonder smeken en bidden, zijn zeer oprecht.

De RK kerk documenteert nauwgezet de veronderstelde wonderen in Lourdes.