Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

straf

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dat lijkt me toch van een andere orde dan

> ‘trillingen waar gespuis op afkomt’ zoals Marith

> schreef.

>

> Jij hebt het door.

>

> Wat in het vlees zaait, oogst ter verderfenis.

>

> En wat Geest zaait, oogst Geest.

In Hebreeën 2 staat dat als je naar de stem van de Heer luistert je je zelfs niet druk hoeft te maken om de dood. Laat staan ‘trillingen’ die gespuis aantrekt en new-age vibratie analyse-apparatuur zoals te vinden op google lijkt me dan ook erg onzinnig. Waarom trillingen opzoeken als je de stem van de Heer mag horen en daarnaar mag luisteren en aan gehoorzamen?

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Wat is een Stem? Oftewel de stem van de Heer?

Openbaring 3:20

Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

>

> Hoe kan Hij herkend worden, in de ander?

Luister naar Paulus bijvoorbeeld:

2 Timoteüs 4:1-5

1 Ik roep je dringend op, ten overstaan van God en van Christus Jezus, die zal oordelen over de levenden en de doden, ik bezweer je bij zijn komst en heerschappij: 2 Verkondig de boodschap, blijf aandringen, of het nu uitkomt of niet, wijs terecht, straf en vermaan met alle geduld dat het onderricht vereist. 3 Want er komt een tijd dat de mensen de heilzame leer niet meer verdragen, maar leraren om zich heen verzamelen die aan hun verlangens tegemoet komen en hun naar de mond praten. 4 Ze zullen niet meer naar de waarheid luisteren, maar naar verzinsels. 5 Jij echter moet in alles nuchter zijn, je lijden aanvaarden, je werk als verkondiger van het evangelie doen, je dienende taak vervullen.

• Stefan

.

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> De boodschap is; het Woord verkondigen.

1 Korintiërs 1:18

De boodschap over het kruis is dwaasheid voor wie verloren gaan, maar voor ons die worden gered is het de kracht van God.

>

> Hoe kan de ander het Woord, dat is Geest, Zijn

> Stem herkennen; oftewel een vergaderen in Zijn

> Naam. Dat is spreken én horen.

Je stelt een vraag en plakt daar een eigen conclusie als antwoord aan.

1 Timoteüs 1:15

Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming: Christus Jezus is in de wereld gekomen om zondaars te redden.

>

> Dat vroeg ik ook min of meer aan samuel;

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/15998857/160

> 00513/re-de-alverzoening-van-god#msg-16000513

>

> Het Woord is niets anders dan Geest.

2 Timoteüs 2:11

Deze boodschap is betrouwbaar: Als wij met hem (Jezus Christus) gestorven zijn, zullen we ook met hem leven

>

> En zo is Geest die zaait..in de grond wat Hem

> ontvangt en behoudt…om dan weer uit te kunnen

> zaaien als het volgroeid is..

Hebreeën 4:1-3

Aangezien de belofte om binnen te gaan in Gods rust nog steeds van kracht is, moeten we ervoor waken dat iemand van u ook maar de schijn wekt deze gelegenheid aan zich voorbij te laten gaan. Want aan ons is het goede nieuws verkondigd, net als indertijd aan hen; maar anders dan voor wie het in geloof aannemen, was het verkondigde woord voor hen niet heilzaam.

Hebreeën 4:12-13

Want levend en krachtig is het woord van God, en scherper dan een tweesnijdend zwaard: het dringt diep door tot waar ziel en geest, been en merg elkaar raken, en het is in staat de opvattingen en gedachten van het hart te ontleden. Niets van wat geschapen is blijft voor hem verborgen, alles is onverhuld en volkomen zichtbaar voor de ogen van hem aan wie wij rekenschap moeten afleggen.

Hebreeën 4:14

Nu wij een hooggeplaatste hogepriester hebben die de hemel is doorgegaan, Jezus, de Zoon van God, moeten we vasthouden aan het geloof dat we belijden

• Stefan

.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Spreuken 4:23

> Van alles waarover je waakt, waak vooral over je

> hart, het is de bron van je leven.

> http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/16006546/16

> 007542/re-straf#msg-16007542

Marcus 7:21

Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten

Ezechiël 36:26

Ik zal jullie een nieuw hart en een nieuwe geest geven, ik zal je versteende hart uit je lichaam halen en je er een levend hart voor in de plaats geven.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Waar ben je bang voor?

Dat je de teksten die ik plaatst niet ter harte neemt, of niet eens leest want je reageert al binnen een minuut.

• Stefan

.