Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Nieuwe dag

• Gonnie

Geef dan een voorbeeld waarin Jezus zich zo nederig tot in het bot zich opstelde.!

En hoeveel jaren was Jezus eigenlijk in zijn leven bekend, Hij was 33 jaar toen Hij stierf aan het kruis en van zijn kinderjaren is niet veel bekend.

En ja er is in die korte tijd veel over Hem geschreven, en Zijn leven heeft veel indruk gemaakt en daarom vraag ik mij af in welk opzicht Jezus zich zelf zo heeft vernederd heeft tot in het bot. ?:S Iemand met zoveel charisma, zijn vaak toch sterke persoonlijkheden.

En sterke persoonlijkheden zijn geen doetjes dacht ik.

• Nicole

Als jij de Bijbel zo goed kent als je zegt dan weet je dat zelf toch ook wel?

Heeft er ooit iemand op deze aarde zijn leven gegeven voor de zonden van de gehele mensheid?

• Sietse 45

Gonnie Schreef:

——————————————————-

> Geef dan een voorbeeld waarin Jezus zich zo

> nederig tot in het bot zich opstelde.!

> En hoeveel jaren was Jezus eigenlijk in zijn leven

> bekend, Hij was 33 jaar toen Hij stierf aan het

> kruis en van zijn kinderjaren is niet veel

> bekend.

> En ja er is in die korte tijd veel over Hem

> geschreven, en Zijn leven heeft veel indruk

> gemaakt en daarom vraag ik mij af in welk opzicht

> Jezus zich zelf zo heeft vernederd heeft tot in

> het bot. ?:S Iemand met zoveel charisma, zijn

> vaak toch sterke persoonlijkheden.

> En sterke persoonlijkheden zijn geen doetjes dacht

> ik.

De laatste periode van Zijn leven heeft Hij zich vernederd,

toen de menigte hem veroordeelde door te roepen kruizig Hem.

• 'en passant'

nihil

• Nicole

Precies en heeft hij zich toen ook maar 1 seconde verzet?

Nederig heeft hij alle beschuldigingen, beledigingen, slaag en kruising ondergaan.

Wie doet zoiets als zijn vader hem dat van hem vraagt?

Nooit heeft hij geklaagd, een maal tijdens gebed heeft hij gevraagd of deze beker aan hem voorbij mocht gaan, meer niet

Misschien moet Gonnie eens kijken naar de Passion of the Christ, dan zie je wat nederigheid inhoudt

Van dit lied blijf ik kippenvel krijgen, keer op keer en het maakt mij nederig, hiervoor ga ik op mijn knieën

http://www.youtube.com/watch?v=X6NtyFfyoE4

• Nicole

Amen

• Gonnie

Er zijn veel mensen die hun leven hebben gegeven voor anderen.

Mensen met gevaar voor eigen leven in de waagschaal hebben gelegd, en vele gingen gingen in der daad dood.

Maar niettemin bedankt voor jouw duidelijk uitleg.:D

Sietse gaf mij duidelijker antwoord, bedankt Sietse.!

• Nicole

Niemand heeft ooit zijn leven gegeven voor het behoud van de gehele mensheid

• theo

Iedere dag, zelfs ieder moment biedt kansen.

Voor de mens zelf EN voor de naaste die we als gelijke kunnen achten.

Boiedt ook steeds weer nieuwe kansen om ons emotioneel niet in de tang te laten nemen door anderen.

Biedt kansen om de ander oprecht in de ogen te kunnen kijken.

Ook kansen om daar waar het zinloos blijkt het stof van de voeten te schudden en opgewekt naar een ander te gaan.

Kansen om voor jezelf te kiezen, niet als egoistisch denken: Wat kan mij een ander schelen - maar om jezelf te beschermen tegen boze mensen.

• 'en passant'

nihil