Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beloften

• Frans

Prediker 5

1 Als je voor God staat, wees dan niet te vlug met je tongen spreek niet overhaast.

Want God is in de hemel en jij bent op aarde. Wees daarom zuinig met je woorden.

2 Want te veel werk leidt tot gedroom en te veel praten tot gebazel.

3 Heb je God een belofte gedaan, voer haar dan uit zonder uitstel. Hij houdt niet van dwazen.

Wat je beloofd hebt moet je doen.

4 Je kunt beter niets beloven dan een gedane belofte niet nakomen.

5 Zorg ervoor dat je door je mond geen schuld op je laadt,

om dan tegen de priester te zeggen dat het een vergissing was.

Waarom zou je God kwaad maken en Hem het werk van je handen teniet laten doen?

6 Dromen en ijdele woorden zijn er genoeg. Heb liever ontzag voor God.

Wat zegt jullie dit ?

• Anna Lieze

Dat God een beetje boos is op jou.

• Stefan

.

• Frans

Kan je dat nader verklaren, vertel er ook eens bij uit welk holletje jij opeens komt gekropen.

• Frans

Er is inderdaad een verwantschap.

• Stefan

.

• theo

Lijkt me een mooi begin van de avond en een goed begin voor de rest van ons leven.

• Frans

theo Schreef:

——————————————————-

> Lijkt me een mooi begin van de avond en een goed begin voor de rest van ons leven.

We zullen Gods hulp hard nodig hebben, maar het zou heel mooi zijn.

• Frans

Ach, als ik zo mijn gezeur van deze avond bekijk, heb je nog gelijk ook.

Is al de tweede keer dat God mij iets laat schrijven dat op mezelf erg toepasselijk is. God werkt op wonderlijke manieren.

• perihelium

Frans Schreef:

——————————————————-

> Ach, als ik zo mijn gezeur van deze avond bekijk,

> heb je nog gelijk ook.

>

> Is al de tweede keer dat God mij iets laat

> schrijven dat op mezelf erg toepasselijk is. God

> werkt op wonderlijke manieren.

Ik weet niet wat er aan de hand is met je Frans en wat je nu precies bedoelt, maar ik denk dat je ook niet te zwaar aan jezelf moet tillen en jezelf ook moet kunnen vergeven. Dan is het ook makkelijker om niet ter zake doende zaken los te laten, anderen te vergeven en te onthouden dat Jezus voor al onze zonden is gestorven, die uit het verleden, heden en toekomst. Ik zeg dit niet om negatief naar je te zijn maar omdat ik het goed met je voorheb en uit ervaring spreek. God is goed en werkt op wonderlijke manieren. Prijs de Heer!