Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Micha en de wil van God

• perihelium

Sietse 45 Schreef:

——————————————————-

> Is wel te zien aan je schrijfsols:D

Wat schrijf ik wat je niet aanstaat en hoe geef jij daar het goede voorbeeld in?

• Nicole

Dit plaats je in het teken van de Micha-zondag?

Delen in overvloed

• Otis

Zeg dat.:(

• 'en passant'

nihil

• 'en passant'

nihil

• theo

LeSage Schreef:

——————————————————-

> Micha 6

> 8 Er is jou, mens, gezegd wat goed is,

> je weet wat de HEER van je wil:

> niets anders dan recht te doen, trouw te

> betrachten

> en nederig de weg te gaan van je God.

De vraag werpt zich op; heeft Micha gelijk ?

Bovenaan ( nou ja nu beovenaan) de posting; niets moet.

Micha is van mening dat er toch wel iets moet, wat jij citeerde.

En bedekte hoofde en geen varkensvlees en geen bloedtransfusie en geen sabbaths/zondagsrust en de samenkomsten in de gemeente niet verzuimen en geen gezangen zingen in de kerk of juist wel gezangen maar geen psalmen en en en en

??????

• LeSage

Nederig vat ik in de kontekst op, als niet eigenwijs, zoals de farizeeer in het verhaal van jezus denken: “oh wat doe ik het toch goed”, maar uitgaan van wat je eigenlijk zelf al wel weet wat goed en rechtvaardig is, en zó in het leven te staan.

• LeSage

Juist.

maar wat mij opvalt daarbij is dat we al 2000 jaar lopen te verkondigen dat we precies weten wat de Wil van God is. Voorts komen we dan uit bij het aanhangen van de meest lachwekkende ideeenstelsels.

Terwijl het toch zo simpel is ……

• LeSage

Ik hoorde vandaag inderdaad iemand over dat thema spreken vandaag. het ging inderdaad ook over delen in overvloed.

Het is een goede vriend van me.

Bij de koffie sprak ik hem aan en zei - hoe moet ik eigenlijk danken en bidden als ik niet meer in een persoonlijk God geloof?

“LeSage”, zei hij, “zeg dan geen ‘in naam van Jezus’ of ‘heilige Vader’ of zo, maar zeg: ‘In naam van alle Liefde, alle Waarheid, alle Eerlijkheid, en alle vorm van Leven’.”

Ik vond dat -ofschoon wat omslachtig- heel mooi uitgedrukt van hem, en goed passend bij deze materie.

• LeSage

:)-D