Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Naar mijn mening is de islam geen goddienst maar een afgoden dienst .

• Piet R

Ik zal mijn eerst even voorstellen. Ik ben Piet Rijksen en woon in Nijkerk en christelijk en lid van de SGP .

Ik maak mij zorgen om het volgende : Er worden al meer korans verkocht in Nederlands dan onze eigen ware bijbel.

Gek eigenlijk , het is overduidelijk bewezen dat god bestaat en de bijbel berust alleen maar op juistheid , terwijl de islam dat een schijnheilige goddienst is , maar hand over hand toeneemt .

Bij de SGP willen wij de vrouw emanciperen en de moslims willen ze binnen gesluierd opsluiten.

Naar mijn mening is de islam geen goddienst maar een afgoden dienst .

• Johanan

Hallo Piet R,weeg de woorden die je schrijft over de Islam…vooral met betrekking tot Allah en Mohammed.

Goeije raad is duur.

Johanan.

• 'en passant'

nihil

• Boris

http://www.youtube.com/watch?v=7adi7OMaWnA

• CU

Piet R Schreef:

——————————————————-

>Naar mijn mening is de islam geen goddienst maar een afgoden dienst .

Deze stellingname is al een verkeerde, volgens mij.

De Islam is een ideologie waar de Godsdienst/Allahdienst voor misbruikt wordt.

• Ellen-Josee

Piet R Schreef:

——————————————————-

> Ik zal mijn eerst even voorstellen. Ik ben Piet

> Rijksen en woon in Nijkerk en christelijk en lid

> van de SGP .

Aangenaam1

>

> Ik maak mij zorgen om het volgende : Er worden al

> meer korans verkocht in Nederlands dan onze eigen

> ware bijbel.

Onderscheid maken is bijbels gezien niet juist. Men kan zich beter concentreren op de eigen Bijbel en niet met een schuin oog naar de Koran kijken.

Het is beter respect te tonen voor andere godsdiensten, daarmee bereikt men de ander beter. Enige kennis van die godsdienst is trouwens ook niet weg.

> Gek eigenlijk , het is overduidelijk bewezen dat

> god bestaat en de bijbel berust alleen maar op

> juistheid , terwijl de islam dat een schijnheilige

> goddienst is , maar hand over hand toeneemt .

Ja bij ons en voor ons is dat zo! Maar zij denken dat zij de enige ware godsdienst hebben.

> Bij de SGP willen wij de vrouw emanciperen en de

> moslims willen ze binnen gesluierd opsluiten.

> Naar mijn mening is de islam geen goddienst maar

> een afgoden dienst .

De Islam is afgeleid van de Joodse en Christelijke godsdienst dus ik vind dat afgodendienst niet helemaal correct.

Islam komt van insalaam, wat zoiets betekend als ‘in vrede’. Dat er iets anders van is gemaakt kan ik en de gemiddelde moslim ook niet helpen.

Het beste is om moslims te vertellen over wat jij zo geweldig vindt aan het christendom. B.v. de Here Jezus en de heilige Geest. Het is mijn ervaring dat moslims erg religieus zijn en nieuwsgierig om hierover te horen.

• Ellen-Josee

Marith schreef:

jullie mannen willen dus de vrouw emanciperen?

Hoe willen jullie dit doen?

Ik denk dat ze een broek aan mag trekken en haar snor mag laten staan… :D

Ellen

• perihelium

Hallo Piet, welkom.

Weet dat je je zorgen op de Heer mag afwentelen, Hij zorgt voor ons. Ik zal, naar Efeziërs 6:19-20, voor je bidden dat je de juiste woorden gegeven worden wanneer je verkondigd, zodat je met vrijmoedigheid het mysterie mag openbaren van het evangelie en dat je daarbij zo vrijmoedig spreekt als nodig is.

Psalmen 96:2

Zing voor de HEER, prijs zijn naam, verkondig van dag tot dag dat hij ons redt.

De Heer zij met je.

• theo

Piet R Schreef:

——————————————————-

> Ik zal mijn eerst even voorstellen. Ik ben Piet

> Rijksen en woon in Nijkerk en christelijk en lid

> van de SGP .

Niet christelijk en wel lid van de SGP lijkt me eigenlijk ook niet zo logisch.

>

> Ik maak mij zorgen om het volgende : Er worden al

> meer korans verkocht in Nederlands dan onze eigen

> ware bijbel.

> Gek eigenlijk , het is overduidelijk bewezen dat

> god bestaat en de bijbel berust alleen maar op

> juistheid ,

Dat bewijs van Gods bestaan en de juistheid van de bijbel ga je nog even leveren neem ik aan?

terwijl de islam dat een schijnheilige

> goddienst is , maar hand over hand toeneemt .

Dat ga je ook nog uitleggen neem ik aan… dat de Islam een schijnheilige godsdiens tsi.

Ter leringhe ende vermaeck uit het boek Handelingen.:

33 Toen de leden van het Sanhedrin dit hoorden, ontstaken ze in woede en wilden ze de apostelen ter dood brengen. 34 Maar toen stond een van hen op, een farizeeër die Gamaliël heette en die als wetsleraar bij het hele volk in aanzien stond. Hij gaf opdracht de apostelen een ogenblik naar buiten te brengen 35 en zei vervolgens: ‘Israëlieten, overweeg nog eens goed wat u van plan bent met deze mensen te doen. 36 Immers, enige tijd geleden wierp Teudas zich op als een man die het volk zou leiden, en ongeveer vierhonderd mensen sloten zich bij hem aan; hij werd gedood, zijn aanhang viel uiteen en verdween in het niets. 37 Na hem was er Judas de Galileeër, die ten tijde van de volkstelling met zijn volgelingen in opstand kwam; ook hij ging ten onder, en al zijn volgelingen werden uiteengedreven. 38 Daarom zeg ik u: houd u afzijdig van deze mensen en laat hen begaan, want als het mensenwerk is wat ze nastreven, zal het op niets uitlopen, 39 maar als het Gods werk is, zult u niets tegen hen kunnen uitrichten, of het zou wel eens kunnen blijken dat u tegen God strijdt.’ De leden van het Sanhedrin stemden met hem in 40 en riepen de apostelen weer binnen.

> Bij de SGP willen wij de vrouw emanciperen

Wat staat er te gebeuren dan ? Vrouwen leidingevende functies binnen de SGP en vrouwen in het ambt bij de SGP gerelateerde kerken?

>en de

> moslims willen ze binnen gesluierd opsluiten.

O ja? DE moslims? Ik zie het nieuws natuurlijk wel en ken de misstanden binnen de islam natuurlijk ook wel maar in Nederland ken ik meer meer moslimmannen die vrouwen respecteren dan opsluiten.

> Naar mijn mening is de islam geen goddienst maar

> een afgoden dienst .

Die mening ga je natuurlijk ook nog onderbouwen neem ik aan.

Ter uwer informatie; ik ben ook christen en stem niet op de SGP, ben vreselijk anti racistisch en ben voor open dialogen met andersdenkenden, andersdenkende christen of atheist of moslim maakt daarin geen verschil.

.

• CU

Je maakt er ‘op SGP stemmen’ van. Dat schrijft hij niet. Hij is lid van de SGP en zal wel PVV stemmen.