Maar zelfs poëzie moet her en der waar zijn om waarachtig te kunnen zijn.
Ook jij kunt die contradictie niet wegstrijken. Maar jij was dat ook niet van plan.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrederik D Schreef:
——————————————————-
> De contradictie blijft recht overeind.
>
> De opmerking van CU vind ik zinniger dan de jouwe.
Paulus schrijft dat in de Bijbel een en ander staat dat moeilijk te begrijpen is en dat dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid. (2 Petrus 3:16)
De enige die draait, is Paulus zelf. Blijkbaar probeert ook hij contradicties weg te moffelen door er een flinke draai aan te geven.
Vergaat de aarde nu wel of niet? Of vergaat alleen de linkerhelft en blijft de rechterhelft bestaan?
Waarom erken je niet deemoedig dat er een contradictie in de Bijbel staat?
Overigens ben ik niet onwetend en niet onstandvastig. Dus Paulus refereerde dus niet aan mijn soort mensen. Dus jouw reactie was ongepast want zij was niet op mij van toepassing.
Frederik D Schreef:
——————————————————-
> Maar zelfs poëzie moet her en der waar zijn om
> waarachtig te kunnen zijn.
Moet je opletten:
Een gedicht van een geliefde : Liefste je bent mijn roosje.
Bioloog: Wat een uitzonderlijk mooie roos.
>
> Ook jij kunt die contradictie niet wegstrijken.
> Maar jij was dat ook niet van plan.
Welnee.
Weet je wat mijn vaak verbaast ?
Waarom maken mensen het altijd zo moeilijk om hun gelijk te halen?
Ik zie vaak tegenstellingen in de bijbel, kan door misvertalingen, persoonlijke verslagen, verdoezelingen enz…
Is daarom de bijbel niet door God geïnspireerd ? natuurlijk wel. Maar geïnspireerd door de H. Geest is wel iets heel anders dan gekopieerd van de H. Geest.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?