Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Eeuwige aarde

• Frederik D

Is het jou nog steeds ontgaan dat ik niet achterlijk ben?

• Frederik D

Jou en Peri ontgaan de verschillen tussen de diverse soorten inspiratie. Jullie gaan voor de mechanische inspiratie.

Het geloof in de mechanische inspiratie weet geen raad met de bijbelse contradicties en moffelt deze weg.

Het geloof in de organische inspiratie erkent ruiterlijk dat de Bijbel contradicties bevat.

• Frederik D

Je begrijpt er weer eens helemaal niets van.

De term “organisch” in “organische inspiratie” betekent iets heel anders dan “organisch” in “organische chemie”.

Taal is blijkbaar te moeilijk voor de Heilige Geest?

• Frederik D

Peri en Samuel begrijpen niet de pointe van de onderscheidingen tussen de diverse inspiratietheorieën. Hun taalgevoel is nogal onderontwikkeld. Klinkt niet aardig. Maar zo is het wel.

• samuel

Je maakt er weer een potje van! Is dat het gevolg van een mechanisch of organisch proces?

• samuel

Frans Schreef:

——————————————————-

> Het kan dat je er geen boodschap aan hebt hoe ik

> het uitleg, maar voor anderen kan het wel iets

> betekenen.

Je kon het niet uitleggen weet je nog? Vandaar mijn uitleg die kan dan zeker voor de ander wat betekenen, zo zijn er al drie die die uitleg ook zo zien, wat betreft anderen dan, maar daar kan jij wellicht geen boodschap aan hebben. Dat maakt ook niet uit toch!

>

> Alles in het menselijk lichaam is organisch, daar

> kunnen we niet onderuit.

Ja we dat klopt, we hebben zelfs organen! :)

• samuel

Voor mij is er geen contradictie, daar heb je toch geen probleem mee?

• Frederik D

Heb ik wel problemen mee.

• samuel

Dat mag!

• Frederik D

Jij neemt de termen “organisch” en “mechanisch” te letterlijk. Ik heb die termen niet verzonnen maar het zijn termen binnen de theologie over de inspiratie.