Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Rijkdom en gerechtigheid

• theo

Het geeft toch te denken dat Jezus ; die niet zoveel op had met aardse bezittingen en het aardse slijk toch het advies geeft om vriendjes te blijven/worden met de mammon.

Aangezien er in mijn visie niks in de bijbel zonder betekenis, wat moeten we hier nu van denken?

Omdat Peri naar een antwoord schint te snakken: Sluit je niet af van de wereld, van de dagelijkse werkelijkheid.

Zoek het niet alleen binnen je eigen cluppie maar blijf maar in alle nuchterheid met je beide benen op de grond staan. Wie weet heb je tijdens je aardse bestaan die vriendjes wel nodig als het het je zelf niet meer lukt.

Dat is natuurlijk heel iets anders dan je te verslingeren aan de mammon, het zwembad achterhuis en de rolex. Waar je hart ligt daar……..

• theo

Heb jij daar geen hekel aan?

• Stefan

.

• perihelium

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja hoor, laat je niet in verwarring brengen!

Ja dat is een goed advies. Maar ik ben niet egoïstisch en wens dat anderen ook.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Heb jij daar geen hekel aan?

Dat ligt aan de tegenvraag. Tot nu toe lijkt het of je daarmee de eerste vraag ontwijkt, maar misschien geef je daar nog antwoord op.

• theo

Verder lezen: 19 Er was eens een rijke man die gewoon was zich te kleden in purperen gewaden en fijn linnen en die dagelijks uitbundig feestvierde

Deze rijkaard verslingerde zich dus aan de mammon.

• Stefan

.

• theo

Is het je wel eens opgevallen dat ik aan bijna ieder ander altijd antwoorden geef voorzover dat in mijn vermogen ligt?

• theo

Ook daar gat het over verslingeren aan….

• Stefan

.