Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlFrans Schreef:
——————————————————-
> Hebreeën 3:12
> Zie er op toe, broeders en zusters, dat niemand
> van u door een kwaadwillig, ongelovig hart
> afvallig wordt van de levende God.
>
> Een christen heeft geen kwaadwillig hart, wel de
> schijnchristenen.
Er staat toch echt broeders en zusters en waarom anders ook die waarschuwing van Jezus?
Matteüs 10:22
Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Ik kom nu waarschijnlijk naïef over maar ik zeg
> het toch maar omdat ik het zo voel.
Nee hoor, je komt helemaal niet naïief over. (Bij mij niet althans)
> Een christen kan niet ex-christen worden. Want je
> krijgt na je bekering allerlei ervaringen die niet
> logisch of wetenschappelijk verklaard kunnen
> worden. Dingen die je nooit ervaart als
> niet-gelovige, tenzij God je zoekt.
Dat ben ik met je eens. Daarom is zo'n film misschien wel goed, want misschien was die man wel christen door zijn opvoeding, omdat het zo goed voelde ergens bij te horen etc. en had hij niet die ervaringen erbij die jij beschrijft.
Christenen die een sterke drang hebben om anderen maar te bekeren, kunnen dan eventueel zien waar dat naar toe kan leiden. Iemand bekeert zich, maar jaren later “vindt hij/zij het toch maar niets” .
Zoiets
> IK kan god dan wel gaan ontkennen omdat men mijn
> ego schaad, maar diep vanbinnen verdwijnt die
> realiteit nooit meer.
Zo zie ik en voel ik het ook, want als dat niet zo was dan was ik, gezien sommige berichten op dit bord, allang afgehaakt.
Je ziet het overigens in mijn ogen goed wat dat ego betreft. Dat is wat geschaad wordt. Ik las laatst een bericht van Samuel aan Thomas dat er geen klein of groot ego bestaat, alleen maar ego. Dat is niet waar. Hoe kleiner je ego, hoe minder je geschaad voelt. Hoe groter je ego, hoe erger je je geschaad voelt. (En daarmee heftiger op alles reageert)
Frans Schreef:
——————————————————-
> Hebreeën 3:12
> Zie er op toe, broeders en zusters, dat niemand
> van u door een kwaadwillig, ongelovig hart
> afvallig wordt van de levende God.
>
> Een christen heeft geen kwaadwillig hart, wel de
> schijnchristenen.
Zelfs een ongelovig hart kan bij een christen voorkomen. Het heeft niet persé iets met ongelovigen/atheisten te maken.
perihelium Schreef:
——————————————————-
> Matteüs 10:22
> Jullie zullen door iedereen worden gehaat omwille van mijn naam; maar wie standhoudt tot het einde zal worden gered.
Allen houden geen stand dus, vandaar personen als Judas, als ik zwak was dan leed ik erg onder de niet-gelovigen in mijn omgeving die mij haten, of de familie die mij haat, de anders gelovigen die mij niet moeten. Gelukkig laat God mij niet los, Hem komt de eer toe, daarom zal ik nooit falen.
Uit de trailer blijkt dat deze man is geboren in een gelovig gezin en dus door zijn opvoeding automatisch ook christen is geworden. Dus is er van “bekering” geen sprake.
Hoe zit het dan in zijn geval met de ervaringen waarover jij het hebt?
En is het niet zo dat er veel meer christenen zijn die dat gewoon zijn omdat ze in een gelovig gezin geboren zijn als dat er christenen zijn die dat op latere leeftijd door “ bekering” zijn geworden?
Boris Schreef:
——————————————————-
> Uit de trailer blijkt dat deze man is geboren in een gelovig gezin en dus door zijn opvoeding automatisch ook christen is geworden. Dus is er van “bekering” geen sprake.
> Hoe zit het dan in zijn geval met de ervaringen waarover jij het hebt?
>
> En is het niet zo dat er veel meer christenen zijn die dat gewoon zijn omdat ze in een gelovig gezin geboren zijn als dat er christenen zijn die dat op latere leeftijd door “ bekering” zijn geworden?
Maar dat is het juist, je geeft het zelf al aan Boris. Er zijn christenen (van naam) door opvoeding, uiterlijke gedrag enz… in allerlei denominaties. Waar wie zich echt bekeerd heeft uit zichzelf, uit overtuiging en zonder dwang die kan dat nooit meer ontkennen, juist omdat er dan ervaringen zijn die meestal in christelijke gemeenschappen van naam niet eens meer voorkomen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?