Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

WOESTE ZEE van een ex-christen

• Boris

Het geloof in God, de kerk, zonde, schuld en straf – Maurits Malschaert heeft ervoor gekozen om er niet langer in mee te gaan. Hij stopte met christen-zijn en maakte er als afstudeerproject een documentaire over. Daarin gaat hij voor de camera het indringende gesprek hierover met zijn familie aan. Deze week gaat de docu in première op het Nederlands Film Festival in Utrecht.

http://www.youtube.com/watch?v=rnW58IQtrxk

http://goedgelovig.wordpress.com/2012/10/03/woeste-zee-van-een-ex-christen/

• theo

Het zij hem gegund …maar maakt het je blij dat je dit hierplaatst? Wat beoog je hiermee?

De talloze mensen die van athiest ( “ofzo ”) overstappen naar het christendom daar heb je niks mee?

• Frederik D

Die worden hier wel door anderen belicht.

• Boris

Wellicht zijn er mensen die interesse hebben om die film te gaan zien en nog niet op de hoogte waren. Dat is alles.

Je moet er niet meteen zoveel achter zoeken.

• Boris

Inderdaad.

• M*j*r**

theo Schreef:

——————————————————-

> Het zij hem gegund …maar maakt het je blij dat

> je dit hierplaatst? Wat beoog je hiermee?

>

> De talloze mensen die van athiest ( “ofzo ”)

> overstappen naar het christendom daar heb je niks

> mee?

Het is toch best interessant om te weten waarom iemand besluit ex-christen te worden?

Als christen zou je dan toch kunnen denken “hoe kan dat nou toch. Wat gaat er verkeerd in de wereld voor wat betreft het geloof” . Ik noem maar een dwarsstraat.

• theo

Natuurlijk, daar heb ik persoonlijk ook totaal geen problemen mee hoor.

Ik kan het zelfs vaak wel begrijpen.

het ging mij ook niet om het bericht maar om de plaatser van het bericht.

• Boris

Ik heb je antwoord gegeven maar je hebt niet gereageerd.

• Frans

Ik kom nu waarschijnlijk naïef over maar ik zeg het toch maar omdat ik het zo voel.

Een christen kan niet ex-christen worden. Want je krijgt na je bekering allerlei ervaringen die niet logisch of wetenschappelijk verklaard kunnen worden. Dingen die je nooit ervaart als niet-gelovige, tenzij God je zoekt.

IK kan god dan wel gaan ontkennen omdat men mijn ego schaad, maar diep vanbinnen verdwijnt die realiteit nooit meer.

• theo

Sorry, het was me wel duidelijk vandaar.

Tamelijk onfatsoenlijk van me om geen reactie te geven op je reactie.