Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Foutje

• Johanan

Je hebt altijd hufters die niet normaal kunnen reageren.

Johanan.

• Frederik D

Stel dat God bestaat. Heeft hij dan een organisatie?

Hoe bedoel je? Een hemelse organisatie van engelen? Of een aardse organisatie van mensen?

• Frans

God werkt door de heilige geest, Zijn geest.

Zijn organisatie is Hij, Zijn zoon Jezus en Zijn bruid (diegene die de zoon aanvaard hebben als pleiter tussen God en zichzelf).

Als voorbeeld stelde hij het gezin in. Dat is voor de doordenkers.

Ik gebruik nu gewoon even mijn eigen worden.

• Johanan

Laten we eens zien of dat zo is;..OVERAL in Gods schepping is orde te zien

Een eenvoudige gistcel bijvoorbeeld is ongelofelijk goed georganiseerd.

Er zitten ongeveer evenveel onderdelen in als in een Boeing 777. Toch hebben alle deeltjes een vaste plek en passen ze allemaal in een bolletje met een doorsnede van 5 micron.

Maar in tegenstelling tot een jumbojet kan een gistcel zich vermeerderen.

Wat een wonder van orde en organisatie! ;..1 Korinthiërs 14:33.

Niet alleen in de stoffelijke schepping zijn bewijzen van organisatie te zien. Uit de Bijbel blijkt dat ook de engelen heel goed georganiseerd zijn, in harmonie met wat de Schepper zich heeft voorgenomen.

De profeet Daniël zag in een visioen een grote menigte engelen in Gods hemelse gerechtshof: Er waren duizend duizenden die hem bleven dienen, en tienduizend maal tienduizend die vlak voor hem bleven staan;…Daniël 7:9, 10.

Denkt je eens in,Frans, wat een organisatie er nodig is om ervoor te zorgen dat meer dan honderd miljoen engelen Gods bevelen opvolgen om zijn aanbidders hier op aarde te helpen! ;…Psalm 91:11.

Hoewel de Schepper, Jehovah God, de allerbeste Organisator is, legt hij geen starre regels op. Hij is een vriendelijke, gelukkige God, die bezorgd is om het welzijn van heel zijn schepping ;..1 Timotheüs 1:11; 1 Petrus 5:7.

Dat blijkt uit de manier waarop hij met het oude Israël en met de eerste-eeuwse christenen omging.

Johanan.

• Johanan

Hij bestaat en organiseerd alles in zijn schepping.

Johanan.

• Frederik D

Maar door wie of wat is God nou georganiseerd?

• ¥ Lotje ¥

Johannes 14:6

6 Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij.

• Frederik D

Ja, en?

• Frans

Johanan Schreef:

——————————————————-

> Hoewel de Schepper, Jehovah God, de allerbeste Organisator is, legt hij geen starre regels op.

> Hij is een vriendelijke, gelukkige God, die bezorgd is om het welzijn van heel zijn schepping ;..1 Timotheüs 1:11; 1 Petrus 5:7.

> Dat blijkt uit de manier waarop hij met het oude Israël en met de eerste-eeuwse christenen omging.

>

> Johanan.

Juist, en wat ik zei is de eenvoudige manier om hetzelfde te zeggen. Denk aan de geboden bijv. … Heb je naaste lief als jezelf, dat is het hele gebod en de profeten. ;-)

• theo

God legt geen starre regels op??

Niet om het een of ander maar de regels die Brooklyn oplegt ( vanwege Gods ge/verboden volgens hun) ) vind je niet star?