Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Melk je koe zelf

• Stefan

perihelium Schreef:

——————————————————-

> thomas Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Het was een vertaling die de goedkeuring van de

> > Rooms-Katholieke Kerk had.

> >

> > In hoeverre zou dat nog gelden in de

> vertalingen

> > die er gehandhaafd worden?

>

>

> Dat is een goede vraag Thomas en die kan je nog

> uitbreiden met de vraag welke Bijbelboeken

> goedkeuring hebben.

Exact, en dus ook welke boeken niet in de Bijbel toegelaten zijn met het samenstellen. Waarom zou dat zijn. En dan moet ik denken aan het topic over de religies en wat deze letterlijk -tot stand- hebben gebracht in de mensheid.

Zelf ben ik geen rooms

> katholiek maar ken ik alleen de rk Willibrord

> vertaling en weet niet of het zozeer met

> toestemming te maken heeft of met een (nieuwe)

> traditie om alleen die te lezen als rooms

> katholiek. Misschien zijn er (rk) prikkers die

> hier meer over weten.

• Douce.

Op dit moment ga ik niet naar een Kerk.

Willem Ouweneel heb ik hoog staan, omdat hij in mijn ogen niet liegt, al hoef ik niet met alles eens te zijn. Over iemand van zijn kaliber ga ik zeker niet strijden.

Ben momenteel met een uitstekend boek van hem bezig, al schiet het niet erg op door diverse omstandigheden.

Douce

• Douce.

Van het gedachtegoed heb/ben ik niet losgerukt. Wel van een aantal interne ideeen (destijds).

Of ik ooit daar nog kom, is nog een door mij zelf te beantwoorden vraag:)

Douce

• samuel

Vergadering van gelovigen, wellicht kom je ooit op een andere plek om samen met gelovigen te vergaderen! Het is nooit slecht om met je mede gelovigen samen te komen, en lichaam is een geheel van ledematen aan elkaar. :)

Ik hoop dat je weer een goede vergaderplaats ontdekt.

• Douce.

'k Heb al wat “lijntjes” uitstaan, maar het valt niet mee.

De volmaakte “groep” bestaat niet en het gaat er natuurlijk om “daar ben Ik (Jezus Christus) in het midden”.

Hopelijk krijg ik mezelf over de hoge drempel, want het is goed te loven en te prijzen, het geeft verbondenheid en houvast.

Douce

• samuel

Het volmaakte zal je niet vinden hier op aarde als mens zijnde zonder Jezus, maar de heilige Geest die wij in ons hebben is volmaakt, de mens zijnde op zich zelf niet, maar dat deel dat vleselijke deel daar kunnen we in ieder geval het beste van geven.

Weet je Douce, ik geloof wat er in Matteüs 18 vers 20 staat, en als ik alvast 1 ben die daar is verzameld in de naam van Jezus Christus, dan ga ik er vanuit dat er toch zeker wel 2 meer daar ook komen om in de naam van Jezus Christus daar verzameld te zijn.

Ik hoop dat dit je wat kan versterken en helpen om die stap weer te maken, want het is waarlijk goed de Here te loven en te prijzen met broeders en zusters.

• perihelium

Ik zou zeggen vraag het een rooms katholiek die daar verstand van heeft.

• perihelium

:)

• perihelium

• Frederik D

Nou ja, zolang de heer Jaap Fijnvandraat maar eerlijk bekende dat de Bijbelse aarde plat was, op zuilen rustte en overkoepeld werd door een tastbaar gewelf in de vorm van een ouderwetsche tent, wil ik hem best als bijbelgetrouw erkennen.

En die kloot in Jesaja is een opzettelijke foutieve vertaling. Want het gaat om tweedimensionaal rond, niet om driedimensionaal rond. Alle moderne vertalingen, afgezien van een enkele sektarische “vertaling”, geeft mij trouwens gelijk.