Wil je hier naartoe?
Jehova's getuigen geloven dat zij de enige “ware” of juiste religie aanhangen. Ze verwijzen naar hun doctrinaire corpus als “de waarheid” en noemen lidmaatschap van de beweging “in de waarheid zijn”
Bron Wikipedia
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJa leuk, omdat christenen gewoon zoals niet christenen en ongelovigen, hun eigen karakter houden. Mochten dezen daarin “zien” dat er m.b.t. de Bijbel wel wat hiaatjes zitten, brengen ze deze in gebed bij God. Zelfreflectielozen en onverbeterbaar moeilijken, zullen altijd denken de enigen te zijn met de juiste visie en dat ook nog eens op buitengewoon onaangename en opdringerige wijze de ander door de strot duwen en blijven ohaen.
Met andere woorden, het is niet zozeer de christen in de discussie maar het karakter van deze.
Dienaangaande zit hier wel wat “schuim der natie”, :D:D
Afijn, eten doen we allemaal, dus ik ga maar eens naar de potten, pannen en het Fortuinse aanrecht.
Douce
projekct7 Schreef:
——————————————————-
> Als de Bijbel voor zich spreekt waarom zijn de
> meeste Christenen het dan met elkaar oneens over
> de betekenis?
Je veranderd van onderwerp en ik weet niet wat jouw ervaring is, maar ik ben het niet met je eens. Volgelingen van Jezus Christus worden juist opgeroepen om de waarheid en eenheid te bevorderen en bewaren.
Efeziërs 4:25
Leg daarom de leugen af en spreek de waarheid tegen elkaar, want wij zijn elkaars ledematen.
Dat is wel een heel simpele taalkundige verklaring.
Ik zei het echt tegen peri, omdat hij nog wel eens mensen op taal denkt te moeten verbeteren.
Meestal reageer ik niet (meer), maar slechts bij de verbeteraars.
Ik zie zoveel grammaticale missers, dat ik dagwerk zou hebben en dat is niet meer leuk toch?
Ach, als je helemaal geen fouten meer maakt in het leven, is de opname nabij.
Dienaangaande ben ik nog blij te zien dat ik fouten maak:)
Douce
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?