Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Vertrouwen zonder begrijpen

• Sietse 45

Alleen als er problemen zijn?

Wij leven in een moderne tijd. Er wordt dikwijls gezegd alles mag en alles kan. Wij kunnen met elkaar communiceren per telefoon, e-mail en internet. Door al die techniek komen we wereldwijd met elkaar in contact. Toch mogen we onze persoonlijke contacten er niet mee verliezen en bovenal onze relatie met God. Hebben wij nog tijd voor Hem? Of nemen al die aardse dingen zoveel tijd in beslag dat we Hem niet nodig hebben? Of zoeken wij Hem als er problemen, ziekte of andere zorgen zijn? Jezus zegt: ‘Komt allen tot Mij die vermoeid en belast zijt, Ik geef u rust’.

Dat heb ik al dikwijls zelf ook mogen ervaren, en ben dankbaar dat ik Hem mag kennen. Wij mogen alles aan Hem toevertrouwen, ook al begrijpen we niet alles. Blijf, of ga met Hem in contact zoals dit gedicht zegt.

Riet Brussee

De Hemeltelefoon

Ik weet niet of het je bekend is

dat er een telefoon bestaat

die draadloos vanaf de aarde

rechtstreeks ten hemel gaat.

Want ga je op de knieën

dan gaat in de hemel de bel

en kun je rustig spreken

God hoort je stem dan wel

Je zult het direkt merken

de lijn is altijd vrij.

Je bent verkeerd verbonden

is er in het huis van God niet bij.

Hij wil naar jou horen

en zegt nooit: Maak het kort

Hij blijft wel aan het toestel

totdat je je hart hebt uitgestort.

Misschien is door niet-geloven

de verbinding stuk gegaan

of heb je dat hemeltoestel

verwaarloosd laten staan.

Als Vader met Zijn kind spreekt

luistert hij met open oor

Hij wil voor het kind het beste

daar is Hij Vader voor.

Je hart is het toestel

je kunt zonder voorbereiding

op elk tijdstip van de dag

gebruik maken van die leiding.

Controleer maar eens je toestel

en maak het storingsvrij

je Vader in de hemel

is dan ontzaglijk blij.

http://www.1stap.com/html/vertrouwen_zonder_begrijpen.html

• Daan

Ben je gelovig geworden Sietse ?

• theo

Ik vind het een tamelijk kinderlijk rijmelelarijtje maar dat geloven vertrouwen is ben ik het volkomen mee eens.

Dat het ook vaak zonder begrijpen is ook. Geloof en geloven gaat vaak dwars tegen logica in.

Maar bovenstaande heb ik wel eerder geuit op dit prikbord.

• Sietse 45

Is maar net wat je er onder verstaat op kerkelijk gebied nee,

en in mijn dagelijks leven ook niet.

Maar ik denk wel dat er meer is tussen hemel en aarde

en dat je hier en nu er iets van kunt maken wat het leven je aangenamer kan maken.

Alleen kan ik me niet voorstellen dat daar nu een God voor nodig is en Jezus al helemaal niet

zoals die in het Nieuwe Testament beschreven staat.

Ben er mee opgevoed maar hield vrij snel op jongere leeftijd voor gezien.

Aleen er staan hele mooie stukken in de Bijbel waar je soms toch iets aan kunt hebben en kracht uit kunt putten.

• Frans

Wat me opviel is ‘ … en Jezus al helemaal niet zoals die in het Nieuwe Testament beschreven staat…’ . Kan je daar iets meer over zeggen Sietse 45 ?

• Frederik D

Credo quia absurdum? Ik geloof omdat het onlogisch is?

• LeSage

Bij geloof tegen logica kan ik me twee soorten geloof voorstellen.

het ene geloof is krachtig, uitdagend, en prikkelend. Het daagt uit om vol te houden en te blijven onderzoeken met een ondergrond van vertrouwen. Het kan zichzelf veranderen om tot een rijkere nieuwe inhoud te komen.

het andere geloof is angstig, inhoudsloos, dodend, bekrompen en intimiderend. Het houdt vol, maar dan in een eigenwijze, gelijkhebberige vorm. Het sluit haar ogen voor de realiteit. het weigert zichzelf te veranderen omdat het bang is het veranderingsproces niet te zullen overleven.

Twee geloven op één kussen,

daar slaapt gewis de duivel tussen.

• Frans

Ik denk dat logica alleen bij de mens bestaat. Wij puzzelen alles aan elkaar, maar wie maakte die puzzel ? :)

• Douce.

Wij zijn toch mensen? Dus wat is jouw punt?

Douce

• ¥ Lotje ¥

2 geloven op een kussen

Er kan ook een relatie zijn : een gelovige met een ongelovige . . Je moet alleen sterk zijn .

In de bijbel staat : gaat en vermenigvuldig u. >>>>Dat gaat met een ongelovige tomas en een gelovige ook .B)

Maar in de bijbel staat ook . : Zoekt een partner van eigen stam /geloof

Welke wet nemen we nu aan?????????of gaan we met de tijd mee en denken nou ja dat stond wel in de bijbel maar we zien wel………….tis nu2012