die beweert dat God niet bestaat gelijktijdig beweren dat die volgens de schrijver nietbestaande God bang of wreed is?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlO, dat ontging mij.
Maar literatuurwetenschap wijdt hele analyses aan fictieve personages. Bijvoorbeeld Madame Bovary van Flaubert.
Op soortgelijke wijze zou je ook de voornaamste personages uit de Tenach, het NT, de Koran, de Hadith, de Bagdad Vita (of hoe dat heet) en King Lear kunnen analyseren.
Wellicht heb je iets aan de term virtualisme. De virtualiteit is het domein van dingen die werkelijk noch onwerkelijk zijn. En werkelijk is weer wat anders dan waar.
Overigens denk ik wel dat Jezus echt heeft bestaan. Jij als christen bent vast blij met zijn kruisdood. Maar ik betreur zijn dood. Als er toen vrijheid van religie had bestaan, dan was hij niet terechtgesteld. Laten we nu dus op onze hoede zijn voor het extreme mohammedanisme, dat ons onze fimpjes wil ontnemen. En laten we uitkijken voor de EU, waar hoge piefen zich al bij voorbaat aan het mohammedanisme onderwerpen.
Nu maar hopen dat boze hindoes geen fatwah over mij uitspreken omdat ik hun boek de Bagdad Vita noem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?