Ik wil een voorbeeld om mijn 77-delige romancyclus “Het prikbord” te schrijven met als deel I: De heer Boaz.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlAls mensen zich niet sociaal aan kunnen passen, dan vertonen zij inderdaad een irritant gedrag.
En dat maakt niets uit als zij menen God en onze Lieve Heer in hun borstzakje te hebben, waar zij geregeld hart op kloppen, van ik ben gered, maar door hun irritante gedrag, zal iedereen van hun afkeren, en doen zij met hun geloof meer kwaad dan goed.
Ik geef toe dat mijn onderwerp enigszins off topic is. Maar dat gaf ik ook aan. Maar ik wil nu eenmaal graag de gebonden versie van Het bureau voor een schappelijke prijs. Heb jij geen oudere tante, maar het mag ook gerust een oom zijn, hoor, die het boek heeft maar ervan af wil? We zijn op de wereld om elkaar te helpen, niet waar? Ken jij dat, elkaar helpen?
Anderzijds, beste Peri, is het best zinnig om Het bureau met de Bijbel te vergelijken. Ken jij Het Bureau? Lees jij wel eens literatuur?
Nu we elkaar toch spreken, moet je me toch eens uitleggen waarom je zo verzuurd bent geworden. Geeft de Blijde Boodschap geen blijdschap meer? Hoe is dat gekomen? En denk jij echt dat het christelijk geloof zit te wachten op de “christelijke” versie van de Taliban? Denk jij echt dat jij jouw Jezus hiermee een plezier doet?
Waarom ben je zo boos geworden toen ik met bijbelteksten aantoonde dat de mens geen vrije wil heeft? Heus, grote theologen als Augustinus, Luther, Calvijn en Gomarus verwierpen de vrije wil. Zij lazen de Bijbel nauwkeurig en merkten op dat God alles voorbeschikt. Twijfel jij aan de voorbeschikking, die toch zeer des Bijbels is? Twijfel jij aan de alles voorbeschikkende God? Twijfel jij aan God?
Ik erken dat ik jou ietwat op de manier heb aangepakt zoals jij nogal vaak tegen Theo tekeer gaat. Maar heeft Theo jou ooit de mond willen snoeren? Wees eens eerlijk. Heeft Theo jou ooit de mond willen snoeren? Nee, Peri, Theo is niet kinderachtig.
Probeer als een volwassene in het leven te staan. Probeer als een volwassen christen met onderbouwde kritiek om te gaan. Censuur, beste Peri, lost niets op.
Nou, kunnen we weer vriendjes worden? Of koester jij de vijandschap?
Mijn punt is (elke keer als ik dit aandraag) waarom de webmaster zijn eigen regels dat dit prikbord voor diegenen is die positief staan tegenover de bijbel en vanuit hun geloof over de bijbel willen discussiëren niet handhaaft of veranderd.
Het boek waar je het over hebt ken ik. Niet omdat ik het heb gelezen en het hoorspel heb ik eens het eerste half uur van geluisterd, maar omdat ik regelmatig met de metro langs dat saaie gebouw kom, waarvan ik wist dat dat het gebouw van dat boek is.
Met mijn geloof gaat het prima, dat is juist mijn houvast, vooral als het wat minder gaat allemaal. Of als ik dat idee heb want ik mag niet klagen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?