Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Heeft God een vrije wil?

• theo

Gezien je uitspraken hier zie ik het nog gebeuren dat je binnen afzienbare tijd gelovig gaat worden.

Van dies wegens heb ik de vrijheid genomen je reactie hieronder wederom her te herplaatsen met een kleine wijziging;

——————————————–

Gepost door: Frederik D (—.adsl-surfen.hetnet.nl)

Datum: 26 september 2012 22:06

Maar iedereen is al gered. Want wat God wil, gebeurt.

Wat wij willen, gebeurt vaak niet.

God is on-menselijk, niet-menselijk. God is goddelijk .

• Frans

Ik lees in elk geval meer zinnigs bij Frederik D dan …. :)

• Frederik D

Ik ken mijn Barth, Theo, Karl Barth. God is het totale andere.

Nee, ik word niet gelovig. Ik denk alleen na over de metafysica zonder erin te geloven. En daarbij heb ik ook oog voor de historische dimensie.

• Gonnie

Precies en begrijpend, ik vind het heel goed wat Frederik schrijft, en heeft meer inhoud dan de gene die enkel bijbel teksten plaatst en niets van uit zijn eigen denken, de robot zal ik maar zeggen.

• Frederik D

Jij leest bij mij meer zinnige dingetjes dan, pak hem beet, Samuel bij mij leest. :)

Nee, hoor, ik begrijp je wel. Maar taal noodt tot spelen. :)

Ben jij tevreden met jouw HG-project? Zijn alle aspecten belicht?

• theo

Ik deed en doe enige pogingen om nietgelovigen bij een bijbelgespreksgroep te krijgen.

Dat lukt niet zo gemakkelijk trouwens.

Dat wil ik niet om de ander met (grof geweld) proberen te bekeren maar omdat nietgelovigen vaak kritischer ( lees ; betere) vragen (kunnen ) stellen dan gelovigen die met het geloof zijn opgegroeid.

Kritische vragen stellen dwingt de ander tot nadenken.

Wat ik ook hier wel geschreven heb: Ik gun een ander wel het(mijn) geloof omdat het geloof mij rust brengt in een vaak zo hectisch/zorgelijk/pijnlijk bestaan vol littekens.

• Frans

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Ben jij tevreden met jouw HG-project? Zijn alle aspecten belicht?

Nee, dat zijn ze zeker niet, het probleem is dat ik fysiek erg veel problemen heb waardoor ik me niet goed kan concentreren. Maar afstel is geen uitstel; Ik heb nog enkele onderzoeken te goed en hopelijk wordt er iets aan gedaan.

• Frederik D

Ik heb voorlopig mijn eigen projectje.

Doe rustig aan. Denk eerst aan jezelf en je omgeving. Sterkte.

• Frans

Bedankt :)

• theo

Sterkte (en wijsheid en kracht en moed) met je lichamelijke problemen Frans.