Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Geloofsbelijdenis (en vaarwel)

• Allen

Ik geloof in iedere God/Goden/Godjes die zich ooit ergens heeft/hebben kenbaar gemaakt, die dus daaruit voortvloeiend, werkelijk bestaan of ooit bestaan hebben

in één of meer mannelijke of vrouwelijke gedaantes dan wel beide gedaantes in één persoon of in welke gedaante dan ook.

Ik geloof in iedere God/Goden/Godjes die ooit zijn verzonnen dan wel in de toekomst verzonnen, in elkaar geknutseld of plotsklaps tevoorschijn getoverd gaan worden dan wel tevoorschijn gaan komen.

Ik geloof in iedere God/Goden/Godjes die ik in het hierboven genoemde ben vergeten te benoemen.

Daarnaast geloof ik in geen van alle hierboven genoemde God/Goden/Godjes, daarbij genoemd de eventuele God/Goden/Godjes die ik ben vergeten te benoemen.

Ik geloof in de fundamentele goedheid en slechtheid van de mensheid, we kunnen engelen en met evenzoveel gemak tegelijkertijd duivels zijn.

Ten laatste geloof ik zeker en vooral in mijn lieve vrouw, onze drie kinderen en niet te vergeten in mijzelf.

Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe en zegen van iedere bestaande, onbestaande, denkbare en ondenkbare God/Goden/Godjes.

VAARWEL

Allen

• theo

Zo zo, jij bent goed gelovig zeg, of ben je goedgelovig?

• perihelium

Het is geen zonde om teleurgesteld in God te zijn. Onze Hemelse Vader begrijpt onze diepste emoties, vooral emoties die uit pijn voortkomen. Hij heeft ons geschapen en via Zijn Zoon, Jezus Christus, heeft Hij Zelf elke emotie ervaren waar wij mee te maken hebben. Wij hebben God met onze woorden en daden ontelbare keren teleurgesteld. En toch reikt Hij Zijn genade en erbarmen steeds weer naar ons allen uit. “HEER, hoog als de hemel is uw liefde, tot in de wolken reikt uw trouw” (Psalm 36:6).

Maar onze teleurstelling in God hoeft slechts tijdelijk te zijn. De waarheid is dat onze teleurstelling uit onze eigen menselijke aard voortkomt, en niet uit God's aard. Paulus schreef hoe hij tevreden, zelfs vreugdevol, was tijdens zijn gevangenschap in Rome. Veranderde omstandigheden (zelfs in boeien geslagen) hadden geen invloed op de innerlijke tevredenheid die hij genoot (Filippenzen 4:11–13). Door middel van zijn persoonlijke relatie met God vond Paulus een voldoening die hem door God was geschonken. http://www.allaboutfollowingjesus.org/dutch/teleurgesteld-in-god.htm

Jammer dat je bent teleurgesteld Allen en ook als je weggaat. Hoe dan ook, Gods zegen!

• Marjorie

Het ga je (jullie) goed Allen :)

• Frederik D

Jammer. Ik zal jou zeker missen.

• Frans

Vanwaar dit plotse afscheid Allen?

Hoe dan ook het beste gewenst.

• Anna Lieze

Verstandig besluit om het prikbord te verlaten ! Het is een slangenkuil met nepchristenen ( op een enkeling na ).

• M*j*r**

Nou Allen, dat vind ik toch wel jammer.

Vaarwel klinkt heel definitief, maar ik hoop toch dat je je af en toe eens laat “zien” .

• LeSage

Voel je vrooral vrij om weer mee te prikken als je er behoefte aan hebt.