Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De uitwerking van de Geest.

• theo

Galaten 5,13-6,18

Leven door de Geest

Verschillende meningen over drie eenheid en al dan niet persoon van de H.G.zoals over zoveel geloofs/bijbelse zaken.

Je (Frans) poging hieronder is ook een mening.

Echter, kunnen we het samen eens zijn over(o.a.) onderstaande van Paulus aan de Galaten?

Stelling; Alle uitspraken en daden van een mens kunnen getoetst worden dmv onnderstaande tekst . DUS als iemand beledigt of roddelt of zichzelf verheft is dat per definitie niet door en uit God(s Geest).

Is dit item niet “”noodzakelijker“” dan wellus /nietus drie eenheid en/of een debat over H.G. wel/niet een persoon?

13 Broeders en zusters, u bent geroepen om vrij te zijn. Misbruik die vrijheid niet om uw eigen verlangens te bevredigen, maar dien elkaar in liefde, 14 want de hele wet is vervuld in één uitspraak: ‘Heb uw naaste lief als uzelf.’ 15 Maar wanneer u elkaar aanvliegt, pas dan maar op dat u niet door elkaar wordt verslonden. 16 Ik zeg u dus: laat u leiden door de Geest, dan bent u niet gericht op uw eigen begeerten. 17 Wat wij uit onszelf najagen is in strijd met de Geest, en wat de Geest verlangt is in strijd met onszelf. Het een gaat in tegen het ander, dus u kunt niet doen wat u maar wilt. 18 Maar wanneer u door de Geest geleid wordt, bent u niet onderworpen aan de wet. 19 Het is bekend wat onze eigen wil allemaal teweegbrengt: ontucht, zedeloosheid en losbandigheid, 20 afgoderij en toverij, vijandschap, tweespalt, jaloezie en woede, gekonkel, geruzie en rivaliteit, 21 afgunst, bras- en slemppartijen, en nog meer van dat soort dingen. Ik herhaal de waarschuwing die ik u al eerder gaf: wie zich aan deze dingen overgeven, zullen geen deel hebben aan het koninkrijk van God. 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid en goedheid, geloof, 23 zachtmoedigheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die daar iets tegen heeft. 24 Wie Christus Jezus toebehoort, heeft zijn eigen natuur met alle hartstocht en begeerte aan het kruis geslagen. 25 Wanneer de Geest ons leven leidt, laten we dan ook de richting volgen die de Geest ons wijst. 26 Laten we elkaar niet uit eigenwaan de voet dwarszetten en elkaar geen kwaad hart toedragen.

• Frans

Een van de mooiste teksten uit de bijbel en inderdaad heel erg belangrijk. Maar goed, er bestaan spiegels, daar moet ieder voor zich maar voor durven staan. ;)

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> als iemand beledigt of roddelt of zichzelf

> verheft is dat per definitie niet door en uit

> God(s Geest).

Kan je met een oprecht hart zeggen dat dit je niet is ingegeven omdat ik zei dat je gisteravond gedronken had? Dat zei ik tegen jou dus is dat geen roddelen en ik zei dat als het niet zo was ik die woorden terug zou nemen. Daar kreeg ik geen antwoord op, wel een hoop geschreeuw en verwijten.

• theo

Ga nou gewoon in op het bijbeldeel en mijn stelling .

Als je over het andere door wilt zeuren doe dat dan in die andere draad.

• Frederik D

Jij was gisteravond, net als Samuel, nogal onbeschoft bezig.

• perihelium

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Jij was gisteravond, net als Samuel, nogal

> onbeschoft bezig.

Onbeschoft is relatief gezien, zeker uit de mond van een vloekende ongelovige op een Bijbelprikbord, en wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Ga nou gewoon in op het bijbeldeel en mijn

> stelling .

>

> Als je over het andere door wilt zeuren doe dat

> dan in die andere draad.

Mogen we niet weten wat de reden is dat je dit plaatst?

• theo

perihelium Schreef:

>

> Mogen we niet weten wat de reden is dat je dit

> plaatst?

Zucht; nogmaals de reden, komtie:

De uitwerking van de Geest.

Gepost door: theo ()

Datum: 22 september 2012 14:50

Galaten 5,13-6,18

Leven door de Geest

Verschillende meningen over drie eenheid en al dan niet persoon van de H.G.zoals over zoveel geloofs/bijbelse zaken.

Je (Frans) poging hieronder is ook een mening.

Echter, kunnen we het samen eens zijn over(o.a.) onderstaande van Paulus aan de Galaten?

Stelling; Alle uitspraken en daden van een mens kunnen getoetst worden dmv onnderstaande tekst . DUS als iemand beledigt of roddelt of zichzelf verheft is dat per definitie niet door en uit God(s Geest).

Is dit item niet “”noodzakelijker“” dan wellus /nietus drie eenheid en/of een debat over H.G. wel/niet een persoon?

• perihelium

Die slechte dingen waar je het over had, zijn dat altijd anderen of maak jij jezelf ook weleens schuldig aan zoiets (en hoe ga je daar dan mee om)?

• theo

Hoe ga jij om met stellingen en vragen?

Hoe ga jij om met mensen die proberen een discussie te voeren op een volwassen manier?

Hoe ga jij om met je verleden?

Hoe ga jij om met mensen die steeds maar weer proberen om jou in te laten zien dat je anders om moet gaan met mensen?

Hoe ga jij om met mensen die jou steeds maar proberen te leren om op een volwassen manier in debat te gaan?

Hoe ga jij om met je fiets?

Hoe ging en ga jij om met je geld?

Hoe ga jij om met mensen die niet exact dezelfde geloofsovertuiging dan jij?

Hoe ga jij om met je onwil/onmacht om normaal antwoorden et geven op vragen?

Hoe ga jij om met al deze vragen hierboven?