Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De vrouw van Jezus

• samuel

Dat klopt!

• punky abaya

jezus had geen vrouw, punt uit. Onzinnige discussie voor een intelelctueel.

• punky abaya

en de heilige geest is de kracht van god en geen persoon. Kun je wel een week overf gaan discussieren maar is tijdsverspilling.

• Frederik D

Waarom had Jezus geen vrouw? Omdat jij hem liever zonder vrouw ziet?

• Allen

Je zei het al Douce,

ik geloof in mijzelf, en in de fundamentele goedheid van de mens, al moeten wij dat vaak met een vergrootglas zoeken.

Over en in religie in de westerse wereld heb ik onderhand zeer ernstige twijfels,

dat zegt overigens niets over God zelf.

Zoekt en gij zult vinden, wordt er geadviseerd, toch?

nu, ik heb het ‘'einde van de regenboog’' nog niet gevonden, en ik zoek me een ongeluk.

ik betwijfel of het ‘'einde van die regenboog’' überhaupt in de westerse wereld te vinden is,

of, zou hij te vinden zijn bij de meer oosterse godsdiensten, wie weet.

groetjes,

AllenB)

• Allen

Omdat jij het geloofd is het dus waar?

De bijbel beweerd?

de bijbel beweerd zo veel, en laat die bijbel nu gewoon door mensen zoals jij en ik geschreven zijn,

dat zegt mij genoeg.

AllenB)

• samuel

Niet door mensen zoals jij, jij nijgt meer naar de verre oostelijke leer zeg je zelf, dus die vlieger gaat niet op.

• punky abaya

jezus van nazareth had een andere achternaam als magdalena. En van een andere vrouw wordt nergens in de evangelièn gesproken. Zogenaamde teksten die pas in de 4de eeuw zijn gevonden neem ik niet erieus omdat Paulus de bijbel in de grondvorm compleet had gemaakt. Ergens voelde hij misschien wat er gebeuren ging met Jeruzalem in 70 na chr.

Ik zou hier echter niet meer prikken, wou alleen even mededeln dat de nette mensen me wakker bimbammen. Tegelijk ben jij degene die je niet om de tuin laat leiden door allerlei sprookjes dioe door mensen zijn verzonnen over vrouwen van Jezus en mannetjes van Mars. Of niet soms?

• keessie

Broodje aap verhaal ingegeven met de geest van de duivel.