Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Onderwerp: de Heilige geest een persoon?

• 'en passant'

nihil

• Frederik D

Volgens jou zijn ze één. Niet volgens anderen.

• Frans

Marith Schreef:

——————————————————-

> Wat is het verschil met de eerste en tweede groep?

> Vader, Zoon en Geest zijn EEN toch?

Eén zijn doet mijn gezin ook, er is wel degelijk een verschil.

Wat vind jij?

• Daan

Zoals ik al eerder schreef : Marith en Thomas horen bij groep vier.

Sorryyyyyyyy ik zeg niets meer.

• Frans

:) Maakt niet uit, ik wil objectief blijven voor iedereen. Geef iedereen de kans, dan krijgen we tenminste eens een serieuze studie.

• 'en passant'

nihil

• Frans

Ok, groep 1 dus. Dank je.

• keessie

ik ga voor 1 maar dat wist je wel, zie de Heilige Geest als een soort magnetisch veld het gaat overal doorheen.

• Malakh

Ik ben een Unitari¨er, meer dan teksten die in de richting van drievuldigheid neigen (maar interpretatief heel discutabel) vind ik in de bijbel niet terug, het lijkt mij verder ook nogal problematisch; schizofrenie bij God :p… Ik wil gerust meedoen met de discussie, maar vraag me een beetje af hoe je dit ziet? Want mijn vingers jeuken om op het één en ander hier te reageren hoor ;).

• theo

Ik..eens.

De drie eenheid komt niet rechtsstreeks in de bijbel voor maar is een goede theologische constructie.

Argument: Jezus alleen als mens doet hem tekort- Jezus alleen als God kan niet want Hij liep op aarde rond.

De H.G. daarin is iets moeilijker , Gods Geest te vergelijken met ? : je leeft zoals je vader/moeder, je leeft in de geest als/van je vader,moeder.

En/of: Gods Geest leert ons onderscheiden.