Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Engelen- bijbelstudie

• Johanan

Maak niet de fout theo,door de aanwezigheid,de kracht en macht van Engelen te-bagatelliseren.

Bvb;..Engelen hebben een opzienbarende rol in de nabije toekomst.

Dat de engelen als boodschappers en een versterkende hulp voor Gods aanbidders dienen, is niet hun enige toewijzing.

In het verleden voltrokken ze goddelijke oordelen.

In de achtste eeuw voor onze jaartelling bijvoorbeeld werd Jeruzalem bedreigd door een reusachtige menigte Assyrische soldaten.

Hoe reageerde Jehovah daarop? Hij zei: ….Ik zal deze stad stellig verdedigen om haar te redden, ter wille van mij en ter wille van mijn knecht David. Wat zegt het Bijbelverslag ?: Het gebeurde nu in die nacht, dat de engel van Jehovah voorts uittrok en in de legerplaats van de Assyriërs honderd vijfentachtig duizend man neersloeg. Toen men ’s morgens vroeg opstond, wel, zie, zij allen waren dood, lijken……2 Koningen 19:34, 35. Wat nietig zijn mensenlegers vergeleken bij de kracht van één enkele engel!

Tijdens Armageddon,Gods oorlog tegen de natiën ,zal hij Engelen gebruiken om al zijn tegen standers op te ruimen.

Je kunt daarom de Schepper beter als vriend dan als vijand hebben;…Psalm 37:10;.. En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn.

Psalm 37:29;… De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

Johanan.

• Sietse 45

theo Schreef:

——————————————————-

> En dat voor iemand uit de degelijke gereformeerde

> traditie !

Maar dat werd al snel op jongere leeftijd een schokkende ervaring.

• theo

Iik ken de bijbel wel Johanan.

Ik schreef al dat de verhalen uit de bijbel wel besproken/bepreekt worden.

Ervaar jij hier en nu of in het verleden engelen ? Wordt er bij jullie over engelen gesproken? Bijbelstudie, discussie over wat engelen hier en nu doen ?

• Ellen-Josee

Voorlopig kwam ik alleen deze tegen. Ik heb van Bert de Haan wel meer boeken en dvd's gehad, hij is redelijk informatief.

Eigenlijk niet wat ik echt zocht, zelf kreeg ik de info bij een andere studie in.

Dit is een link naar een serie DVD's ingesproken door Bert de Haan: http://www.healingrain.nl/content.cfm?action=product&p_id=87&pc_id=26&cat=1

Hier een boek van dezelfde auteur daar worden ook demonen in behandeld: http://www.healingrain.nl/content.cfmaction=product&p_id=2841&pc_id=70,72&cat=2

Overigens kwam ik op internet zoekend een hele bende enge occulte sites tegen over engelen en wat ervoor door moest gaan tegen. Brrr!

• Ellen-Josee

Ja pas nog volgens mij. 121 is een soort zegebede.

Een van mijn favorieten is o.a. ook Psalm 84.

Maar eigenlijk zijn ze allemaal prachtig.

• theo

Link: Not found.

Occulte brrr sites zeggen me niks en ben ik ook niet bang voor, ik ben niet bang voor hocus pocus en verdoemenis spreuken en heb ook niks met gelukbrengende spreuken.

Als kind wel een beetje, dat ik geen gekke bek durfde te trekken als de klok 12 uur sloeg want stel je voor dat het waar was wat men zie ..dat je bek dan altijd scheef bleef staan.

• Ellen-Josee

Hahaha! Gekke bek! ja die ken ik.

Nou op die site stonden nogal rare plaatjes met allemaal ogen in een soort spiraal.

Ik ben nogal visueel ingesteld, dus dat ramt er dan bij mij nogal in.

en dat vlak voor het naar bed gaan om 12 uur brrr… :D

• Ellen-Josee

CU Schreef:

——————————————————-

> O. Daar komt het engelenhaar voor de kerstbomen

> vandaan.

Ja precies, ze blijven met hun bontjas in die spar hangen.

• Ellen-Josee

Nee ze hebben keurige kapsels, al naar gelang de cultuur waar ze op dat moment optreden.

Wist je dat niet?

• Johanan

Ja absoluut,Jehovah gebruikt Engelen voor als zijn doeleinden bvb de predeking.

Neem dit verslag eens !;…Ik de apostel Johannes zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen, en hij had eeuwig goed nieuws, om dat als btijdingen bekend te maken aan hen die op de aarde wonen, en aan elke natie en stam en taal en elk volk, en hij zei met een luide stem: ’Vreest God en geeft hem heerlijkheid, want het uur van het oordeel door hem is gekomen, en aanbidt daarom Degene die de hemel en de aarde en de zee en de waterbronnen gemaakt heeft.’

Uit die woorden blijkt duidelijk dat het grote wereldwijde evangelisatiewerk van Jehovah’s Getuigen door engelen wordt gesteund en geleid. Jehovah gebruikt zijn engelen om oprechte mensen naar zijn Getuigen te leiden.

De engelen hebben ook de Getuigen naar mensen geleid die het waard zijn. Dat zou verklaren hoe het komt dat bij zo veel gelegenheden….. te vaak om louter toeval te zijn …. een van Jehovah’s Getuigen iemand juist dan ontmoet als hij of zij een crisis doormaakt en geestelijke hulp nodig heeft.

Johanan.