Maak niet de fout theo,door de aanwezigheid,de kracht en macht van Engelen te-bagatelliseren.
Bvb;..Engelen hebben een opzienbarende rol in de nabije toekomst.
Dat de engelen als boodschappers en een versterkende hulp voor Gods aanbidders dienen, is niet hun enige toewijzing.
In het verleden voltrokken ze goddelijke oordelen.
In de achtste eeuw voor onze jaartelling bijvoorbeeld werd Jeruzalem bedreigd door een reusachtige menigte Assyrische soldaten.
Hoe reageerde Jehovah daarop? Hij zei: ….Ik zal deze stad stellig verdedigen om haar te redden, ter wille van mij en ter wille van mijn knecht David. Wat zegt het Bijbelverslag ?: Het gebeurde nu in die nacht, dat de engel van Jehovah voorts uittrok en in de legerplaats van de Assyriërs honderd vijfentachtig duizend man neersloeg. Toen men ’s morgens vroeg opstond, wel, zie, zij allen waren dood, lijken……2 Koningen 19:34, 35. Wat nietig zijn mensenlegers vergeleken bij de kracht van één enkele engel!
Tijdens Armageddon,Gods oorlog tegen de natiën ,zal hij Engelen gebruiken om al zijn tegen standers op te ruimen.
Je kunt daarom de Schepper beter als vriend dan als vijand hebben;…Psalm 37:10;.. En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn.
Psalm 37:29;… De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.
Johanan.