Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Politiek, geloof, en Wilders

• LeSage

1 Joh 3:17

Wie nu in de wereld een bestaan heeft en zijn broeder gebrek ziet lijden, maar zijn binnenste voor hem toesluit, hoe blijft de liefde Gods in hem?

Wat betekent deze tekst voor Nederland en vreemdelingen?

• Frans

Ik zie het verband niet echt. Ga je er van uit dat de vreemdelingen in jouw land gebrek lijden ?

• samuel

Mi. komen ze juist hierheen omdat ze een gebrek leden.

• LeSage

Nee, ik ga er vanuit dat er veel vreemdelingen buiten Nederland gebrek lijden.

En ik vraag me af wat we nu met allerlei zaken aan moeten als ontwikkelingshulp, asielzoekers, bescherming van nederlandse producten etc. etc.

• Alma

Als christenen hebben we de plicht om te zorgen voor mensen die het minder hebben, of dat nu landgenoten zijn of niet. Wel denk ik dat we niet zomaar geld moeten storten, maar ook moeten kijken wat we aan de oorzaak van de armoede kunnen doen.

Ik snap trouwens niet dat mensen die zich christen noemen op een Wilders kunnen stemmen.

groet

Alma

• Frans

samuel Schreef:

——————————————————-

> Mi. komen ze juist hierheen omdat ze een gebrek leden.

Tenzij het vluchtelingen zijn die uit een oorlogssituatie komen, zijn de echte noodlijdenden helemaal niet in staat om de reis naar hier te maken.

• Frans

Dat snap ik ook niet (Wilders).

Je naasten helpen doe je gewoon als er nood is, ongeacht herkomst, kleur, rang, vriend of vijand zelfs.

• samuel

Een gebrek is een beladen begrip!

• Alma

Bij ons op het winkelcentrum staat al jaren een jonge man, Vladimir. Hij heeft geen papieren, en daarom kan hij nergens heen. Hij heeft al 10 jaar geen toekomst. Dit soort schrijnende gevallen vind ik een schande voor onze zogenaamde sociale samenleving.

Alma

• Alma

precies!!