Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

@ Theo

• punky abaya

ik zie dat mijn draad weg is en deze mag straks ook weer weg. Maar ik ben op jouw “instigatie” naar de kerk geweest. Er was ook een asielzoeker. Ik dacht, nu gaan we na afloop koffie drinken maar niks, iedereen holde naar zijn auto om naar huis te gaan. dat zijn de nette mensen met hun beschaafde manieren. Nou nou nou wat een extreem autistisch gedoe.

Dan de preek zelf, daar kon ik geen touw aan vastknopen, het ging erom dat jezus ook wel eens onzeker was. Tjonge jonge jonge, geen commentaar nodig wat mij betreft. Ik zeg, satan. En verder zingen zingen zingen. De hele dienst heb ik maar 4 keer het woord god gehoord. Zonder god is een kerk gewoon een verkapte zangvereniging. Maar zeg niet dat IK naar anderen wijs en het niet geprobeerd heb.

Dat nu niemand van de aanwezigen eens opstaat en met de vuist op tafel slaat en zegt, ik pik dit niet, ik wil een goede preek of anders adios. Nee, de brave beschaafde manieren van de nette mensen staan de waarheid in de weg.

gr.

• punky abaya

na anderhalf uur waren we nogmaar op de helft van alle liederen die we moesten zingen. Dit heeft toch niks meer met god te maken. Het is gewoon religieus fetisjisme. Ik voelde me eigenlijk voor de gek gehouden.

• Douce.

Punky, wat was de achterliggende reden van je kerkbezoek?

Douce

• Daan

Zonde van het mooie weer om in zo'n muffe kerk te gaan zitten. Theo moet wel, anders verdiend ie geen poet.

• Stefan

Dat nu niemand van de aanwezigen eens opstaat en met de vuist op tafel slaat en zegt, ik pik dit niet, ik wil een goede preek of anders adios. Nee, de brave beschaafde manieren van de nette mensen staan de waarheid in de weg.

Op het pb wordt ook wel eens met de vuist op tafel geslagen, en zaken niet gepikt, maar schieten we daar nu wat mee op in al die jaren van prikken, preken en praten?

Wat staat hier op pb bijvoorbeeld de Waarheid in de weg, kan men zich afvragen.

• CU

Het zou een vroege odol geweest kunnen zijn?

• Frederik D

Een andere kerk proberen? En nogmaals, zijn er geen kerkverenigingen, gemeenteavonden of zoiets? Is er geen opvang voor (absolute en relatieve) nieuwkomers?

Van mij mag deze draad blijven. Want het gaat best wel over iets.

:)

• Frans

Gelukkig zijn alle gemeenschappen niet zo, probeer eens een andere, ze zijn niet allemaal hetzelfde en velen zijn ook echt begaan met wie het moeilijk heeft.

Ik ken je niet persoonlijk en blijkbaar kwam ik bij jou ook ongevoelig over, sorry daarvoor.

• punky abaya

gewoon nog een keer proberen

• punky abaya

ik heb alle kerken gezien, de kleuren van de altaren zijn anders, de verlichting hangt anders maar verder is het systeem hetzelfde.